איכות השלטון לרשות מקרקעי ישראל:העבירו את כל המידע בנוגע לקרקעות הסוכנות אשר הועברו לגורמים פרטיים

איכות השלטון לרשות מקרקעי ישראל:העבירו את כל המידע בנוגע לקרקעות הסוכנות אשר הועברו לגורמים פרטיים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה לקבלת פרטים בעניין מרכז הקליטה והעלייה במבשרת ציון אשר השליטה בקרקע עברה מידי הסוכנות היהודית. בהקשר זה מבקשת בתנועה לאיכות השלטון את המידע על כל הקרקעות אשר הועברו מידי השליטה של הסוכנות היהודית לידי ידיים פרטיות.
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בעקבות פרסום בעיתון "גלובס" המתאר מכרז בהיקף של 250 מליון ₪, שפרסמה החברה לניהול קופת התמלוגים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל, למכירת 93 מבנים במבשרת ציון. מבנים אלה מושכרים כיום לחברת "אנקופ גרופ", שמשכירה אותם למשרד הקליטה ולסכנות היהודית, המפעילות במקום מרכז קליטה המאוכלס כולו על ידי עולים מאתיופיה.
מכתבות שהתפרסמו בהמשך עולה, כי מרכז הקליטה במבשרת ציון הוקם לפני כשלושים שנה ע"י הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה, באמצעות תרומה נדיבה של יהודים המתגוררים בפלורידה. בשלב מסויים, עברה הקרקע לידי קופת הגמל והפנסיה של הסוכנות היהודית, שכאמור, פרסמה את המכרז בסך 250 מליון ₪ למכירת הקרקע.
נוכח האמור לעיל, לא ניתן שלא לתהות לפשר העברת השליטה בקרקע מידי הסוכנות היהודית, לקופת הגמל והפנסיה של הסוכנות היהודית. על כן, בהנחה שהקרקע מנוהלת על ידי רשות מקרקעי ישראל.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מרשות מקרקעי ישראל את חוזי החכירה בין הרשות לסוכנות היהודית באשר לקרקע; את הבקשות והאישורים שהוגשו במשך השנים להעברת זכויות החכירה בקרקע ומידע על קרקעות נוספות הנחכרות ע"י הסוכנות היהודית שהועברו לידיים פרטיות.