לקראת כינוס מועצת רשות מקרקעי ישראל בעניין החווה הסולארית בחוות השקמים

לקראת כינוס מועצת רשות מקרקעי ישראל בעניין החווה הסולארית בחוות השקמים

איכות השלטון למועצת רשות מקרקעי ישראל:
יש לקבל החלטות נקיות משיקולים זרים ואינטרסים של אנשים פרטיים, ולהתחשב בשיקולי צדק, ובפרט צדק חלוקתי.
התנועה לאיכות השלטון פנתה למועצת רשות מקרקעי ישראל בדבר מתן היתר לבניית מתקן לייצור אנרגיה סולארית בחוות השקמים
רקע
התנועה לאיכות השלטון פנתה בחודש אפריל השנה אל שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בנוגע להצעתו למועצת מנהל מקרקעי ישראל הנוגעת להכשרתו, בדיעבד, של מתקן לייצור אנרגיה סולארית בחוות השקמים. התנועה פנתה מספר פעמים נוספות לשר וליועמ"ש רשות מקרקעי ישראל. התנועה התייחסה להחלטה 1254 של מנהל מקרקעי ישראל לפיה לא תוכל חברת מפעלי צאן בע"מ להקים מתקן ייצור אנרגיה סולארית בחוות השקמים.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון התייחסה גם לפסק דינו של בית המשפט העליון המקבלת את פרשנותו של היועץ המשפטי של רמ"י לשתי ההחלטות האמורות, וקובעת כי לא ניתן להחילן על המתקן האמור בחוות השקמים. אף המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמינץ לחברי מועצת מקרקעי ישראל ולשר השיכון וקרא להם שלא לאשר רטרואקטיבית את המתקן שהוקם בחוות השקמים ושבג"ץ הורה בעבר לפרקו.
אתמול (22.3.14) אמורה היתה להתכנס מועצת מקרקעי ישראל לדון בהצעתו של שר הבינוי והשיכון. התנועה למען איכות השלטון בישראל מדגישה עמדתה בפני המועצה לפיה מקרקעי ישראל הינם משאב מוגבל ורב ערך. ולכן, חשיבות עליונה לכך שקבלת ההחלטות שעניינן הענקת זכויות בהם, תהיינה נקיות משיקולים זרים ואינטרסים של אנשים פרטיים, ותתחשבנה בשיקולי צדק, ובפרט צדק חלוקתי.
קבלת החלטה כזו בנסיבות אלו, בניגוד לפסק דינו של בית המשפט העליון, ושלא על דעתה של הנהלת מקרקעי ישראל, ובניגוד,לכאורה, לחוו"ד דעתו של היועץ המשפטי לממשלה- תוך התערבות הדרג הפוליטי בהחלטות הדרג המנהלי פוגעת באמון הציבור במועצת מקרקעי ישראל ומצטיירת כמוטה ונגועה במשוא פנים, וזאת בימים בהם אמון הציבור ברשויות נפגע עמוקות וזקוק לשיקום מיידי.