איכות השלטון לשר האוצר, התקשורת וחברת הדואר יש ליישם המלצות הועדה לבחינת תעריפי חברת הדואר ובנק הדואר

איכות השלטון לשר האוצר, התקשורת וחברת הדואר יש ליישם המלצות הועדה לבחינת תעריפי חברת הדואר ובנק הדואר

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התקשורת, ח"כ גלעד ארדן, שר האוצר, ח"כ יאיר לפיד ומנכ"ל ברת הדואר, מר חיים אלמו זנינו בקריאה ליישום המלצות הוועדה לבחינת תעריפי חברת הדואר ושירותיהם
רקע
ביום 16 באוקטובר 2012 הוקמה וועדה בראשות ד"ר זיו רייך במטרה לבחון את התנהלות חברת הדואר ובנק הדואר, התנהלות ארש הביאה לכאורה לגירעון חמור בקופתן, וכן להמליץ על שינויים הנדרשים כדי לייצבן בהקדם האפשרי. הוועדה הוקמה בידי שר התקשורת דאז, משה כחלון ושר האוצר דאז, ד"ר יובל שטייניץ.
אולם, ועדה מעין זו כבר הוקמה זה מכבר, בסוף שנת 2004, בראשות ד"ר אלי שגיא, ונתנה היא את המלצותיה. באופן לא מפתיע, המלצות ועדת רייך דומות במהותן להמלצות וועדת שגיא. אם כן, סביר יהיה להניח כי ועדת רייך הוקמה בשל המחדל לכאורה שביישום המלצות וועדת שגיא.
לאור כל האמור, מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי ראוי שהממשלה והחברות יפעלו למימוש המלצות ועדת רייך בהקדם האפשרי, וזאת כדי להימנע מן המצב שבעוד שנים מספר תתכנס ועדה נוספת שתמליץ המלצות דומות, והכל על חשבון הציבור. לפיכך, התנועה לאיכות השלטון קוראת לכל הנוגעים בדבר ליישם בזהירות ובקפידה את כלל המלצות הוועדה בכל הקשור לחברת הדואר.