איכות השלטון למשרד האוצר: איכות השלטון למשרד האוצר: יש לפרסום דו"ח בעניין רשת החינוך "מעיין החינוך התורני"

איכות השלטון למשרד האוצר: איכות השלטון למשרד האוצר: יש לפרסום דו"ח בעניין רשת החינוך "מעיין החינוך התורני"

ביום 19.06.2014, נוכח התפטרותו של הרב אריאל אטיאס מכהונתו כחבר כנסת, החלה כהונתו של הרב יואב בן צור כחבר כנסת מטעם סיעת ש"ס. כידוע מר בן צור כיהן כמנכ"ל רשת החינוך "מעיין החינוך התורני". ממידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון, עולה כי לאחרונה הונח בפני החשבת הכללית באוצרר דו"ח הביקורת הסופי שהוכן על ידי רו"ח קובי גינזבורג אשר עוסק בהתנהלות רשת החינוך. הדוח הסופי, על פי הנטען מפנייה שהגיעה לידי התנועה מותח ביקורת חריפה ביותר, הן באשר לרשת החינוך עצמה והן באשר לח"כ בן צור, שכיהן כמנכ"ל רשת החינוך בעת הליכי הביקורת ובשש השנים שקדמו להן. ביקורת זו, מאירה באור שלילי את התנהלותו של ח"כ בן צור כמנכ"ל רשת החינוך.
טיוטת הדו"ח פורסמה במאי 2013 ולפיה קיימות ראיות לתשלומי שכר פיקטיביים; תקצוב והפעלת בתי ספר שפעלו ללא רישיון; ניוד שעות הוראה בניגוד לנהלים ועל חשבון תלמידים בעלי צרכים מיוחדים; ניהול כספים בזבזני; אי-סדרים בתהליכי רכש; ועוד. וכך, הביקורת במסגרת דו"ח הביניים העלתה גם ממצאים אישיים כנגד מנכ"ל רשת החינוך, לכאורה לרבות התנהלות בניגוד לחוק, חריגה מסמכות, העמסת קשיים על גופי הביקורת, הסתרת מידע ועוד. כמו כן, שר החינוך, ח"כ שי פירון, לאחר שקרא את דו"ח הביניים, תקף במילים קשות ביותר את התנהלות רשת החינוך, בעודו עומד על בימת הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני משרד האוצר כי נוכח חומרת הטענות בדו"ח הביניים, יש חשיבות בחשיפה אלו מן הטענות עומדות בעינן גם בדו"ח הסופי. ואכן, לפי המידע שהגיע לידי התנועה, המדובר בשני דו"חות – האחד עוסק בכשלים מנהליים והשני עוסק בחשדות למעשים פליליים. אין כל צל של ספק כי מידע זה ראוי שיגיע לידיעת הציבור, במיוחד נוכח העובדה כי הוא נתגלה לאחר מועד הבחירות לכנסת.
כמו-כן, ככל שאכן עולים מן הדו"ח חשדות לעבירות פליליות, לרבות החשש לשיבוש המסמכים שהוגשו על ידי רשת החינוך לצורך ביצוע הביקורת, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לבקש לברר האם הועברו לידיעת משטרת ישראל ו/או היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיוכלו לבחון אותם ובהתאם לממצאים למצות את הדין עם האחראיים להם. ככל שלא הועברו נתכבד לבקש העברתם לאלתר.