איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון את התנהלות ח"כ חיים כץ בבחירות המקדימות לכנסת

איכות השלטון ליועמ"ש: יש לבחון את התנהלות ח"כ חיים כץ בבחירות המקדימות לכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין בבקשה לבחון את התנהלותו של ח"כ חיים כץ בבחירות המקדימות לכנסת ה-18 ולכנסת ה-19
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות ממידע שהגיע לידי התנועה. זאת ועוד, דו"ח מבקר המדינה על תוצאות ביקורת החשבונות של המתמודדים בבחירות המקדימות במפלגות השונות על מועמדות מטעמן לתפקיד חבר הכנסת התשע עשרה, שפורסם ביום 21.8.13, עולה חשש לכאורה להתנהלות בלתי תקינה של ח"כ חיים כץ במהלך הבחירות המקדימות לכנסת.
מדו"ח מבקר המדינה עולה לכאורה כי בבחירות המקדימות לכנסת ה-19, שנערכו ביום 25.11.12, הפעיל ח"כ חיים כץ, המכהן במקביל לחברותו בכנסת גם כיושב ראש ארגון העובדים של התעשייה האווירית לישראל, הסעות מאורגנות משערי מפעליה של תע"א להצבעה בקלפיות הסמוכות. זאת, מבלי שתע"א מנעה פעילות מאורגנת זו.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני המבקר כי אין זו הפעם הראשונה שמבקר המדינה נדרש לסוגיה זו. בעקבות דו"חות אלו פנתה התנועה לתע"א בבקשה לקבל מידע ומסמכים, בהתאם לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, אודות היעדרותם של עובדי תע"א מהמפעלים בתאריכים 28.12.08 ו-25.11.12, בהם נערכו בחירות מקדמיות של מפלגת "הליכוד".
מנתונים שנמסרו על ידי תע"א מיום 19.05.2014 התקבלו נתונים אודות היעדרות עובדי שני מפעלים של תע"א בתאריכים האמורים, ומהם עולה כי בכל אחד משני התאריכים שלעיל, כמחצית מעובדיו של כל מפעל נעדרו ממקום העבודה לפרק זמן של בין שעתיים לשלוש שעות. בכך יש כדי לחזק את ממצאיו של מבקר המדינה שלכאורה מדובר בניצול השפעתו של ח"כ כץ על משאביה של תע"א, כדי לרתום את עובדיה לסיוע בקידום התמודדותו בבחירות המקדימות, תוך הפסקה יזומה של עבודתם שמשמעה, על פניו, פגיעה בתפוקת תע"א.
נוכח הנתונים שהוצגו לעיל ונוכח התייחסותו של מבקר המדינה להתנהלותו הבעייתית לכאורה של ח"כ חיים כץ, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לבחון את התנהלותו של ח"כ כץ בשני מועדי הבחירות המקדמיות האחרונים והשפעת תפקידו על עובדי תע"א, ובמידת הצורך להורות למשטרה על פתיחת חקירה פלילית בעניין זה.