איכות השלטון לח"כ יריב לוין: העלאת שכר חברי הכנסת הנה העלאה מנקרת עיניים

איכות השלטון לח"כ יריב לוין: העלאת שכר חברי הכנסת הנה העלאה מנקרת עיניים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לח"כ יריב לוין בבקשה לעדכן בהתקדמות הנחת המלצות ועדת לוי לקביעת שכרם של חברי הכנסת.
בהתאם לסעיף 36 לחוק יסוד: הממשלה ולהחלטת ועדת הכספים, משתנה מדי שנה שכרם של שרי הממשלה בהתאם לשיעור עליית המדד, ושכר חברי הכנסת בהתאם לשכר הממוצע במשק. עדכון שכר זה מתבצע מדי שנה באופן אוטומטי, ומשמעותו הלכה למעשה הוא עלייה מתמדת בשכר חברת הכנסת. זאת ועוד, בהתאם לחוק הכנסת, המלצות הועדה יובאו לדיון בפני ועדת הכנסת בתוך 30 ימים מיום הנחתן; ועדת הכנסת היא זו הרשאית לקבל החלטות בעניין שכר שישולם לחברי הכנסת. התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייה לח"כ לוין כי להנחת ההמלצה על שולחן הכנסת במהירות המרבית חשיבות רבה, שכן כפי שניתן לראות המלצת הוועדה הינה כי העלאת השכר תוחל מיום בו תתקבל ההחלטה, ורק עד סוף שנת 2014.
התנועה לאיכות השלטון, באמצעות מנכ"ל התנועה, מר אלי סולם, פנתה לח"כ יריב לוין, והדגישה כי ההעלאה הינה מנקרת עיניים עבור הציבור, קל וחומר בעת קשה זו של בה אזרחים רבים מצויים בקשיים כלכליים. התנועה לאיכות השלטון מוסיפה כי חשיבות הנושא לציבור באה לידי ביטוי בהצטרפותם של אזרחים רבים לקריאתה של התנועה להקפאת עדכון שכר חברי הכנסת, במסגרת עצומה שפרסמנו בנושא, עליה חתמו למעלה מ-21,000 תומכים.
התנועה לאיכות שלטון מדגישה כי אנו נמצאים במחצית השנייה של שנת 2014, ונראה כי דחיית קבלת ההחלטה בעניין משמעותה צמצום תחולתה לכדי פרק זמן קצר במיוחד ואף בעל חשיבות שולית. זאת לצד העובדה שבמניין הימים לא נספרים ימי הפגרה, וזו מתקרבת אלינו בצעדי ענק. לאור העובדה כי המלצת הועדה תחול, בהנחה ותתקבל על-ידי וועדת הכנסת, לפרק זמן מצומצם, לגישתה של התנועה מן הראוי כי ההמלצה דנן תחול גם על שנת 2015, גם במידה שלא תהיה המלצה נוספת של ועדת לוי.
נוכח כל אלו, התנועה לאיכות השלטון מבקשת מח"כ לוין לעדכן האם וועדת הכנסת הניחה את ההמלצה על שולחן הכנסת, כך שמניין 30 הימים החל; ככל שוועדת הכנסת טרם הניחה את ההמלצה, מתי בכוונתה לעשות כן; ככל שוועדת הכנסת הניחה את ההמלצה, האם נקבע כבר דיון בוועדת הכנסת לעניין המלצה? במידה וכן, מתי; האם ישנו דבר מה אשר ניתן לעשותו בכדי לזרז את ההליך הנ"ל, כך שהמלצת הועדה תקבל תוקף ותחול במהירות האפשרית?