איכות השלטון לראש הממשלה: כיצד ניתן לתאם חוג בית עם ראש המוסד

איכות השלטון לראש הממשלה: כיצד ניתן לתאם חוג בית עם ראש המוסד

התנועה לאיכות השלטון פנתה אל ראש הממשלה וביקשה לברר את נושא הופעותיו של ראש המוסד בחוגי בית, והאם ברורה הבעייתיות לכך שראש המוסד יופיע בחוגי שכאלו בביתם של שליטי הון
התנועה לאיכות השלטון פנתה אל ראש הממשלה בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון הארץ ובה מתואר כי כי ראש המוסד לתפקידים מיוחדים, מר תמיר פרדו, סקר את משנתו הביטחונית ואת דעותיו ואמונותיו במסגרת "חוג בית" של "פורום ראשי החברות ובכירי המשק בישראל". חוג הבית, כך על פי הפרסום, התקיים ברמת השרון בפני כ – 30 אנשי עסקים, חברי פורום ראשי החברות ובכירי המשק בישראל".
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לראש הממשלה, כי "פורום ראשי החברות ובכירי המשק בישראל", הינה חברה פרטית, רווחית מאד למנהליה ולחבריה, שמטרתה לקדם את האינטרסים של חבריה. בין היתר פעל הפורום כנגד המאבק בריכוזיות במשק. את החברה ייסדה נגה קינן בשנת 2008, והיא המאגדת כ-650 אנשי עסקים ובכללם בעלי שליטה, יו"רים ומנכ"לים של חברות גדולות. רף הכניסה לפורום עומד על מחזור של 40 מיליון דולר בשנה. אין ספק כי מדובר בפורום רב כסף והשפעה, אך אין בכך כדי להצדיק את הופעת ראש המוסד בפניהם, באופן המתואר בכתבה.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת לברר באיזו תדירות ובפני אלו קהלים אזרחיים הופיע ראש המוסד בשנה האחרונה; כיצד ניתן לתאם חוג בית עם ראש המוסד בהשתתפות אזרחים, שאינם מגלגלים מחזורים של 40 מליון דולר בשנה, מה הליך אישור חוג בית שכזה ומה היה הליך אישור חוג הבית בפני חברי הפורום המדובר.
נוסף על כך, התנועה לאיכות השלטון מביעה תמיהה, האם אכן ראש המוסד לא מבין את המסר העולה מהשתתפות בחוג בית כזה גם מבחינת הדברים שנאמרו על ידו, שמן הפרסומים נשמעים מנוגדים לעמדה הרשמית של ממשלת ישראל וגם מבחינת השמעתם בפורום של שליטי הון.