איכות השלטון לנתיבי ישראל: באילו צעדים נקטה החברה שיבטיחו כי כשלים בביצוע פרויקט מחלף דרור

איכות השלטון לנתיבי ישראל: באילו צעדים נקטה החברה שיבטיחו כי כשלים בביצוע פרויקט מחלף דרור

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל נתיבי ישראל וביקשה לדעת באילו צעדים נקטה החברה בעקבות דוח הכשלים בפרויקט מחלף "דרוד" אשר יבטיחו כי מקרים אלו לא יישנו בעתיד
התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ, שי ברס, בעקבות פרסום פרטי דוח ביקורת לכשלים שהובילו לדחיית מועד פתיחת מחלף דרור בכמה חודשים. בחודש דצמבר 2013, מספר ימים לפני פתיחת מחלף "דרור", אותרו מספר כשלים, שהביאו לדחיית מועד פתיחת המחלף במספר חודשים.
מפרסומים באמצעי התקשורת עולה כי מדו"ח ביקורת של ועדה שמינה שר התחבורה ישראל כ"ץ לעניין זה, עולה תמונה קשה, ובה בפרויקט נפלו מספר טעויות בביצוע הפרויקט ובבקרת האיכות; נפלו כשלים עקיפים הנובעים מתכנון לקוי. זאת ועוד, נראה כי נפלו כשלים בבניית מערכת הניקוז, שהתמלאה בסחף וגרמה לזרימת מים אל תוך סוללות העפר שנמצאות מתחת לכביש. "זרימת המים הלא מתוכננת חשפה כשלי בנייה", נטען כי נכתב בדו"ח, "אשר ללא ספק היו נחשפים בעתיד ועלולים היו לגרום נזקים חמורים בהרבה מאילו שנגרמו כיום".
מכל מקום, הכשלים שהתגלו הסבו נזק ישיר ועקיף לציבור, שבעיקר היו מהווים סכנה לשלום ציבור הנהגים. כידוע, מופקדת בידכם ההגנה על שלום ציבור הנוסעים ובטיחותם, לפיכך אין ספק בחשיבות תפקודה התקין והיעיל של החברה.
נוכח הדברים, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לדעת באילו צעדים נקטה החברה, בעקבות הדו"ח, צעדים אשר יבטיחו כי מקרים אלו לא יישנו בעתיד, שכן הימנעות מהפעלת בקרה מחמירה יכולה לסכן חיי אדם. כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מבקשת הבהרות בעניין עלויות התיקון שנושא הקבלן.