התנועה לאיכות השלטון בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה: יש לחקור תלונה כנגד עיריית אור יהודה על מניעת שימוש במקלט לצרכי הגנה

התנועה לאיכות השלטון בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה: יש לחקור תלונה כנגד עיריית אור יהודה על מניעת שימוש במקלט לצרכי הגנה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחקור את תלונת תושבת העיר כי העירייה משתמשת באחד ממקלטי העיר לפעילות מחלקת הפיקוח העירוני ומונעת מהתושבים להשתמש בו להגנה מפני טילים

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות פניה של תושבת אור יהודה, הגרה בסמיכות למקלט המצוי ברחוב יחזקאל קזז 38 אור יהודה. מן הפניה, כמו גם מצילום שנלווה לה עולה כי המקלט משמש את מחלקת הפיקוח העירוני ולא את התושבים לצורך התגוננות.

בימים האחרונים, נוכח המצב הביטחוני פנתה היא אל העירייה בבקשה לפתוח את המקלט שמשמש כמרחב המוגן עבור כ- 48 דירות סמוכות. אך, לדברי הפונה, תשובת המוקדניות היתה שהמקלט לא ייפתח ושאין טעם לנסות לפעול בעניין.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני היועמ"ש כי ככל שכך הם פני הדברים, התנהלות זו של העיריה חמורה ביותר ומנוגדת לחובותיה על פי חוק ההתגוננות האזרחית לפיו לא ישתמש אדם במקלט למטרה אחרת מאשר לחסות בו בשעת התקפה אלא על פי רשיון מאת הרשות המוסמכת.

לעמדת התנועה, חומרה יתרה יש ליחס להפרת החוק על ידי הרשות דווקא האמורה להוות דוגמה לציבור בקיום החוק. עוד יש לתמוהה על התנהגות כזו מרשות האמורה ליתן שירות לציבור ובהתנהלותה מסכנת חיים ופוגעת בחוסן האזרחי הנדרש במהלך מבצע "צוק איתן".

אשר על כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהיועמ"ש להפעיל סמכותו בהתאם לחוק לחקור את הפניה ולהבטיח אכיפת החוק היה בהיבטים פליליים ואזרחיים.