התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: יזום פעילות משפטית בינלאומית לחשיפת מקורות מימון הטרור

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: יזום פעילות משפטית בינלאומית לחשיפת מקורות מימון הטרור

התנועה לאיכות השלטון, באמצעות מנכ"ל התנועה, אלי סולם, פנתה היום (יום ה) לראש הממשלה בקריאה ליזום פעילות משפטית בינלאומית לחשיפת מקורות מימון הטרור
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, (יום ה'), לראש הממשלה, בעיצומה של מערכה על זכות קיומה של ארץ ישראל כאשר במוקד המערכה, מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בו נלחמים חיילי צבא הגנה לישראל בגבורה עילאית ובמקצועיות, תוך מחויבות יוצאת דופן לערכים מוסריים ולקדושת חיי אדם.
במערכה נוספת, נאבקים מדינת ישראל ותומכיה על דעת הקהל הבינלאומית, כנגד עיוות המציאות על ידי אויביה ובמטרה להביא לתמיכה בינלאומית במאבק בטרור, בהחלטות ממשלת ישראל ובביצוען על ידי צה"ל במבצע "צוק איתן". התנועה לאיכות השלטון, בפנייתה לראש הממשלה, מדגישה כי היא מוקירה את המאמצים הדיפלומטים וההסברתיים שנעשים ומכירה בערכם ובחשיבותם. אך למרות כל המאמצים ולמרות שאלו נושאים פרי, הרי שמדינת ישראל נאלצת לספוג ביקורת קשה ולחצים כבדים לפעול בניגוד לאינטרסים שלה.
התנועה לאיכות השלטון אינה מתיימרת להיות מומחית במדיניות חוץ וביטחון, אך מבקשת לשקף את הרושם שנוצר כי במערכה חשובה זו, על דעת הקהל העולמי, מדינת ישראל בעיקר סופגת ומצויה במגננה ואינה יוזמת מספיק מהלכים, ובמילים אחרות נמנעת מלעלות למתקפה. על פניו, לא די בהחרמה של הליכים ויוזמות נגד ישראל, יש ליזום הליכים, שיקדמו את האינטרסים של מדינת ישראל.
בהתאם לכך, מתכבדת התנועה לאיכות השלטון לקרוא לראש הממשלה, לשקול ליזום פעולות מעבר לפעולות ההסברה והדיפלומטיה הננקטות עד כה. כך, למשל, ראוי לשקול הגשת תביעות בטריבונאלים בינלאומיים ובמדינות שונות, כגון ארצות הברית, כנגד גורמי הטרור, החמאס, שולחיהם ומקורות המימון שלהם.
בהקשר זה, מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי באחרונה מתרבה השיח על המעורבות קטארית במימון הטרור. על כן ראוי לבחון את האפשרות לפעול כנגד מקור מימון טרור זה ואחרים במסלולים משפטיים שונים, כגון יזום/עידוד תביעות נזקיות בארצות הברית בגין הנזק הכבד שמימון הטרור גורם לחיים ולרכוש. ניתן, כידוע, לבחון את האפשרות להגיש תביעה כזו, בין היתר, על סמך החוק האמריקאי ""Alien Tort Claims Act או "Anti-Terrorism Act".
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי לתביעות כאלו חשיבות כפולה, הן כדי להקשות על ארגוני הטרור ועל מימונם והן במטרה לחשוף בהליך משפטי את העובדות ואת המציאות כהווייתם אל מול תעמולה המאפשרת קיומו ושגשוגו של טרור המאיים על בטחון אזרחי ישראל.