איכות השלטון מברכת על החלטת ערוץ 10 לאסור על אישים שהורשעו בפלילים להופיע על מרקע הערוץ

איכות השלטון מברכת על החלטת ערוץ 10 לאסור על אישים שהורשעו בפלילים להופיע על מרקע הערוץ

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') למנכ"ל ערוץ 10 וברכה על ההחלטה לאסור על אישים שהורשעו בפלילים ועל אלו שבחזקת נאשמים ונחקרים להופיע על מרקע הערוץ

בעקבות החלטת ערוץ 10 לאסור על אישים אשר הורשעו בפלילים ועל אלה שבחזקת נאשמים ונחקרים להופיע על מרקע הערוץ, פנתה היום (יום ב') התנועה לאיכות השלטון למנכ"ל ערוץ 10, מר יוסי ורשבסקי. התנועה לאיכות השלטון בירכה על החלטה זו, העולה בקנה אחד עם עמדתה בהקשר דנא, ואף קבלה התייחסות לכך בהגשת עתירה של התנועה לאיכות השלטון על הנושא לבג"צ.
עמדת התנועה, בפרט לנוכח ריבוי המקרים החמורים בהם הופיעו מורשעים וחשודים בתוכניות מרכזיות בערוצים השונים, כי על הרשות השנייה להפעיל את סמכויותיה לפי החוק ולקדם התכליות שלשמן נועדה הרשות השנייה, ובין היתר – לדון בסוגיה האמורה ובהשלכותיה על הציבור; לבחון את הצורך בקביעת כללים ו/או הנחיות שיבטיחו את השעיית המשתתפים שעננת ההליך הפלילי מרחפת מעל ראשם.

התנועה לאיכות השלטון סבורה כי הופעת אישים שהורשעו או שהוגש כנגדם כתב אישום בתוכניות השונות, ובמיוחד בשעות צפיית השיא, מפחיתה מן החומרה והבעייתיות של הרשעות ושל הגשת כתבי אישום, ומכרסמת בעקרונות יסוד של החברה בישראל. אין מקום ליתן דרור למסר שלפיו הרשעה הינה דבר של מה בכך.

כמו כן, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי יש מקום להחיל את אותה החלטה אף לגבי מורשעים אשר מכהנים כיום בתפקידים ציבוריים, ובין היתר חברי כנסת ובעלי תפקידים מרכזיים אחרים.