בעקבות פעילות התנועה לאיכות השלטון: תלמידי התיכונים הדתיים במודיעין יוכלו לחסוך עד כ-3000 שקלים בשנה

בעקבות פעילות התנועה לאיכות השלטון: תלמידי התיכונים הדתיים במודיעין יוכלו לחסוך עד כ-3000 שקלים בשנה

בעקבות התערבות התנועה לאיכות השלטון, הסדר חדש מול משרד החינוך ומנהל החינוך העירוני יאפשר להורים להצהיר בתחילת שנת הלימודים כי אינם מעוניים ב"תשלום תורני" ובכך יחסכו אלפי שקלים בשנה.
החל משנת הלימודים הבאה מוסדות החינוך של רשתות אמי"ת ובני עקיבא מחויבים לקבל כל תלמיד, גם כזה שהוריו יצהירו בתחילת שנת הלימודים כי אינם מעוניים ב"תשלום תורני" (תגבור והעשרה של שיעורי תורה). מה שיספק להורים שיבחרו בכך חיסכון של 2000 עד 3000 שקל בשנה.
עד היום, כל ההורים שרשמו את ילדיהם לבתי הספר העל יסודיים הדתיים בעיר שילמו שכר לימוד בסכום של למעלה מ-4000 שקל לתלמיד. מוסדות החינוך גבו שכר זה לפי אישור של "רישום ישיבה/אולפנה", כאשר גובה שכר הלימוד יכול להגיע עד ל4200 ₪.
ההסדר מול משרד החינוך ומנהל החינוך העירוני הושג לאחר התערבות התנועה לאיכות השלטון, שדרשה לקיים את הוראות חוזר מנכ"ל אשר עניינם מתן חינוך חובה חינם בעיר. פניית התנועה התמקדה בתשלום הורים לבתי ספר על יסודיים הפועלים בחינוך הממלכתי דתי ואינם מאפשרים לימודים ללא תל"ן תורני אשר בגינם נאלצים לשלוח ילדיהם לרשויות סמוכות ולשלם אגרות חוץ על ללא החזר מעיריית מודיעין, כנדרש.
פעילות התנועה לאיכות השלטון בנושא התקיימה בעקבות מסמכים שהגיעו למשרדי התנועה מהם ניתן היה להיווכח כי במשך שנים נגבו ונגבים בעיר מודעין כספים, מהורים לתלמידים בחינוך הממלכתי דתי מבלי שמתאפשר להם מסלול ללא תשלום כמחויב בחוק; ובהעדר אפשרות זו, מבלי שעיריית מודיעין מעבירה אגרת תלמידי חוץ לבתי ספר במועצות אזוריות שונות, כפי שעליה להעביר. כך, האפשרות היחידה שניצבה בפני הורה המעוניין לשלוח את בנו או בתו ללמוד בבית ספר הפועל במסגרת החינוך הממלכתי דתי, הייתה להירשם לאחד המוסדות אשר מפעילות בעיר רשתות פרטיות. מוסדות הלימוד אלו התאפשרו אך ורק לימודים המשלבים תל"ן תורני אינטגראלי במערכת השעות השבועית עליו נגבה תשלום נוסף מההורים, וללא אפשרות למסלול לימודים המאפשר לימודים שאינם משלבים את אותו התל"ן.