פס"ד בית הדין האזורי לעבודה נצרת: יש לבטל את מינוי מנהל מחלקת הגבייה במועצה המקומית דבוריה

פס"ד בית הדין האזורי לעבודה נצרת: יש לבטל את מינוי מנהל מחלקת הגבייה במועצה המקומית דבוריה

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת אימץ את טיעוני התנועה לאיכות השלטון וביטל את מינוי מנהל מחלקת הגבייה בדבוריה נוכח העובדה כי התמודד בבחירות האחרונות לראשות המועצה.
בית הדין האזורי לעבודה בנצרת אימץ את טיעוני התנועה לאיכות השלטון וביטל את מינוי מנהל מחלקת הגביה במועצה האזורית דבוריה, נור אלדין יוסף, נוכח העובדה כי התמודד בבחירות האחרונות לראשות המועצה. נור התפטר מתפקידו שלושה חודשים לפני מועד הבחירות כמצוות הדין, אולם לאחר הבחירות חזר לכהן בתור פקיד גבייה במועצה. לטענת התנועה לאיכות השלטון, מדובר במהלך בלתי חוקי שנוגד את תכלית הדין.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בתביעה היא כי על פי חוק הרשויות המקומיות, מתמודד לחברות במועצה חייב לצאת לחופשה 60 ימים לפני יום הבחירות. לעומת זאת, מועמד לראשות המועצה מחויב להתפטר מתפקידו 90 יום לפני מועד הבחירות. נור הגיש הודעת התפטרות מתאימה, אולם לדברי התנועה, חזרתו לתפקיד לאחר ההודעה, הופכת אותה להודעה על יציאה לחופשה. מהלך הניצב בניגוד לקביעת המחוקק. התנועה מסבירה כי פני הדברים מוכיחים שחזרתו של נור לתפקיד מנהל הגבייה, שקולה למינוי חדש המצריך פרסום מכרז.
בכתב התביעה מבהירה התנועה כי "אין מקום 'לעיגול פינות' במינוים לרשויות מקומיות, קל וחומר לתפקיד הבכיר של מנהל מחלקת הגבייה. ברשויות המקומיות יש לתת למשקל רב יותר לתקינות הציבורית ולטהור המידות של המנהל הציבורי, במיוחד במינוי בכירי העירייה, ויש להימנע ממינוי שהפגמים בו מהותיים וחמורים".
בפסק הדין שהתקבל על ידי בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, נקבע כי יש לבטל את מינוי מנהל מחלקת הגבייה במועצה המקומית דבוריה ולפרסם מכרז לאיוש התפקיד מחדש. בנוסף לכך, בית הדין חייב את הנתבעים לשלם פיצויים בסך 8500 ₪ בגין הוצאות משפטיות.