איכות השלטון לשר סילבן שלום

איכות השלטון לשר סילבן שלום

בעקבות פרסום חששותיו, לכאורה, של השר שלום לפרסום מסקנות וועדת שישינסקי
איכות השלטון לשר סילבן שלום:
מי שמבקש לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות בחברה, ראוי לו שיתמוך במהלכים המבקשים להגן על אוכלוסיות אלו ועל רווחת הכלל להבדיל מקידום פתרונות רגעיים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, והדגישה בפניו כי תקיפת מסקנות הוועדה, בפרט לאור היעדרותה לכאורה של מנכ"לית המשרד ממרבית ישיבותיה, תמוהה ואינה לוקחת בחשבון את הצורך לשקול את האינטרס הציבורי הרחב הגלום בנושא.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר שלום בעקבות פרסומים על חששותיו, לכאורה, מפרסום מסקנות וועדת שישינסקי. התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לשר שלום כי פיתוח הנגב והגליל הנו מטרה ראויה וחשובה שאין חולק עליה, וכך גם המשך העסקת העובדים הרבים באזור זה. עם זאת, ראוי לבחון את הדברים בפרספקטיבה רחבה יותר: "אין אנו מקלים ראש בהשלכות העתידיות העשויות לצמוח מיישום מסקנות הועדה, אך דומה כי היא שקלה בכובד ראש אפשרויות אלו, ועתידה לגבש מסקנות שיבקשו שלא להיכנע לסחטנות הגורמים הפרטיים המחזיקים היום במשאבי טבע לאומיים אלו."
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי חברת כיל מאיימת בפיטורים ובהפסקת ההשקעה באזור הנגב ומכאן עולה לכאורה הנחה שאינה מבוססת, כי אם היה מוקטן שיעור המס שמבקשת הועדה להמליץ עליו – היו סכומים אלו מגיעים אל העובדים וכי אלו הם הסכומים המאפשרים לכאורה את המשך ההעסקה וההשקעה במשאב. מעבר לכך שהנחה זו אינה מבוססת, היא טומנת בחובה רעה חולה המבקשת להכפיף את הגורמים המבקשים לייצג את עניינו של הציבור ולהתבסס על דיונים והתייעצויות מקצועיות כדי לגבש המלצות שיטיבו עמו, ללחצים של גורם פרטי המחזיק במשאב טבע לאומי ויורק לבאר ממנו הוא מתעשר.
טענת התנועה לאיכות השלטון, כפי שמפורטת בפנייה לשר, היא כי דווקא מי שמבקש לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות בחברה, ראוי לו שיתמוך במהלכים שמבקשים להגן על אוכלוסיות אלו ועל רווחת הכלל לטווח הארוך, להבדיל מקידום פתרונות רגעיים שעשויים להיראות אטרקטיביים בטווח הקצר אך למעשה משמרים את כוחם של החזקים ומעודדים סחטנות והתנהלות צינית, ההופכת את העובדים לבני ערובה.