בעקבות תחקיר "גלובס": איכות השלטון לנציב שירות המדינה: יש להפסיק לאלתר את העסקתו של ד"ר זיידיס ב"קרן המחקרים" שליד בית החולים

בעקבות תחקיר "גלובס": איכות השלטון לנציב שירות המדינה: יש להפסיק לאלתר את העסקתו של ד"ר זיידיס ב"קרן המחקרים" שליד בית החולים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל בית החולים תל השומר ולנציב שירות המדינה וקראה לפעול לאלתר להפסקת העסקתו של ד"ר זיידיס ב"קרן המחקרים" שליד בית החולים, בהתאם להנחיות נציב שירות המדינה בנושא זה.
בעיתון "גלובס" נחשף כי המשנה למנכ"ל בית החולים תל השומר ד"ר יצחק זיידס ממשיך לעבוד ולהשתכר מקופן "קרן המחקרים" של בית החולים, הגם שכבר פרש לגמלאות – בניגוד לנהלי נציבות שירות המדינה. בעקבות החשיפה, פנתה התנועה לאיכות השלטון למנכ"ל בית החולים תל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין ולנציב שירות המדינה, משה דיין
על-פי הפרסום האמור, ד"ר זיידיס פרש לגמלאות בחודש מאי האחרון, ובקשתו לדחיית מועד פרישתו נדחה על ידי נציב שירות המדינה. למרות האמור, כך נטען, מר זיידיס ממשיך להגיע לבית החולים ולמלא את אותם תפקיד שמילא עובר לפרישתו, תוך שהוא זוכה לשכר "מקרן המחקרים" שליד בית החולים. כך, על פניו, נוצר מצב בו ד"ר זיידיס זוכה לגמול כפול: הן כספי הפנסיה מקופת בית החולים, והן שכר שוטף מקופת "קרן המחקרים" שליד בית החולים".
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני מנכ"ל בית החולים ונציב שירות המדינה היא כי האמור, ובפרט לאחר שנציב שירות המדינה הביע דעתו בנושא, מהווה ניסיון לאשר "מהדלת האחורית" את אשר נציב שירות המדינה אסר "מהדלת הקדמית", כל זאת תוך פגיעה ניכרת ומשמעותית הן בכללי מנהל התקין והן בקופה הציבורית.
משנה חומרה מתווסף לעניין נוכח העובדה כי מדובר באחד התפקידים הבכירים במערך של בית החולים (משנה למנכ"ל) אשר ראוי היה כי יפורסם מכרז לאיושו לאחר פרישתו של ד"ר זיידיס.
התנועה לאיכות השלטון רואה בחומרה רבה את הניסיון "להחזיק את החבל משתי קצותיו", אשר על פניו נועד לשרת את "האני" על חשבון הכלל, תוך פגיעה בקופה הציבורית, בשירות הציבורי ובתדמיתו ותוך סטייה משמעותית מן המצופה מעובדי ציבור בכירים.
התנועה לאיכות השלטון קוראת למנכ"ל בית החולים תל השומר ולנציב שירות המדינה לפעול לאלתר להפסקת העסקתו של ד"ר זיידיס ב"קרן המחקרים" שליד בית החולים, בהתאם להנחיות נציב שירות המדינה בנושא זה.