איכות השלטון בעתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד משרד התשתיות בעניין הגז הטבעי במאגר "לוויתן"

איכות השלטון בעתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד משרד התשתיות בעניין הגז הטבעי במאגר "לוויתן"

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום ה) עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הממונה על חופש המידע במשרד התשתיות. התנועה מבקשת מבית המשפט להורות למשרד התשתיות להעביר לידיה מידע ומסמכים הנוגעים למתן רישיונות החיפוש ומתן החזקות בתחום הגז הטבעי
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ה) כנגד משרד התשתיות לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה כי בית המשפט יורה לממונה על חוק חופש המידע להעביר לידי התנועה מידע ומסמכים הנוגעים להליך קבלת ההחלטות בעניין מתן רישיונות החיפוש ומתן החזקות הטבעי במאגר גז הטבעי "לוויתן".
התנועה סבורה כי בהליך מתן הרישיונות והחזקות נפלו פגמים כבדי משקל, היורדים לשורשו של עניין, ועל כן החליטה לפנות בהתאם לזכותה לפי לחוק חופש המידע, בבקשה לקבל מידע הנוגע להליך האמור. בעוד חלק מן החומר נמסר, חלקו הארי טרם הועבר לידי התנועה, ואף לא מסמך אחד הועבר לידי התנועה, ולמעשה החל מיום 12.06.2014 לא קיבלה כל תשובה ממשרד התשתיות לפניותיה.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת את המידע כדי לאפשר לה ולציבור בכללותו לפקח אחר נבחריו והפקידים הבכירים בשלטון. ההחלטות של הפקידות הבכירה בנושא משאב הגז הטבעי הינן בעלות השלכות כלכליות, חברתיות ופוליטיות רחבות ומרחיקות לכת לעשרות השנים הקרובות, ומן הראוי כי הציבור יוכל לבקר את תקינות ההליך בו הן התקבלו.
עתירה זו מבקשת לחייב את משרד התשתיות לפעול בהתאם לחוק חופש המידע ולהמציא לאלתר את המידע אשר ביקשה התנועה לאיכות השלטון לקבל, זאת לאחר שעברה תקופה ארוכה מיום בקשתה, ולאחר שעשתה את כל המוטל עליה על-פי דין למיצוי הניסיון לקבל את המידע שלא באמצעות בית המשפט.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירה כי התופעה לפיה רשויות ציבוריות ממעלה ראשונה בדמות משרד ממשלתי מתייחסות לבקשה לפי חוק חופש המידע באופן שאיננו תואם את הוראות החוק אינה ראויה. מדובר בתופעה המהווה פגיעה בשלטון החוק, בכללי מנהל תקין ובחובות המוטלות על רשויות מנהליות, כמו גם ביכולתו של הציבור לפקח אחר מקבלי ההחלטות בשלטון.