איכות השלטון בבקשת מידע בהתאם לחוק חופש המידע מרשות החברות הממשלתיות

איכות השלטון בבקשת מידע בהתאם לחוק חופש המידע מרשות החברות הממשלתיות

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה לקבל נתונים בנוגע להתנהלותה של החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה בע"מ.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרו"ח לילי אילון, הממונה על חופש המידע ברשות החברות הממשלתיות בבקשה לקבלת מידע להתנהלותה של החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי מדינה בע"מ. החברה למפעלי כלכלה היא חברה בבעלות שווה של הסתדרות עובדי המדינה ושל המדינה, אשר מחזיקה במשותף עם בנק מזרחי-טפחות בבנק יהב, ומכאן האינטרס הציבורי הגלום בהתנהלותה. לצורך בחינת השמירה על האינטרסים הכלכליים של המדינה, מתוקף בעלותה בחברה זו, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מידע על התנהלות החברה.
בין הפרטים אותם מבקשת התנועה לאיכות השלטון לדעת היא האם הדירקטורים מטעם המדינה בבנק יהב מעבירים את גמולם הכספי לחברה למפעלי כלכלה; האם התקבלה החלטה לפיה מועבר גמול הדירקטורים מטעם החברה למפעלי כלכלה בבנק יהב לכיסם הפרטי של הדירקטורים ולא לקופת החברה; האם קיים הסדר בין הדירקטורים מטעם המדינה ומטעם ההסתדרות לבין החברה למפעלי כלכלה, בדבר משיכת גמול בגין כהונה כחברי דירקטוריון בבנק יהב, או שקיים נוהל המסדיר את הנושא; האם נושא הגמול עלה לדיון בישיבות הדירקטוריון או האסיפה הכללית ומה הייתה עמדת רשות החברות הממשלתיות בסוגיה זו?