איכות השלטון לשר אורבך: מהם הצעדים בהם הוחלט לתיקון הליקויים עליהם הצביע מבקר המדינה

איכות השלטון לשר אורבך: מהם הצעדים בהם הוחלט לתיקון הליקויים עליהם הצביע מבקר המדינה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לשר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך בבקשה לקבל את דיווח הצוות לתיקון לקויים שהוקם במשרד לאזרחים ותיקים ומהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקונם
התנועה לאיכות השלטון פועלת החל משנת 2009 ליישום החלטות הממשלה לעניין הצורך לתעד את פרטיהם של יהודי ארצות ערב ואיראן שרכושם נבזז ונגזל מהם בשעה שהם נאלצו לעזוב את ביתם. זאת, על רקע אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בנושא חשוב זה, אשר לא פעלה ואף היום איננה פועלת באופן מקיף לייצר תשתית עובדתית אודות המשפחות והרכוש הרלוונטי.
בחודש פברואר השנה, פרסם מבקר המדינה חוות דעת בעניין זה, במסגרתה בדק את יישומן של החלטות הממשלה בנושא הקמת מאגר מידע על פליטים יהודים מארצות ערב ומאיראן. הממצאים שעלו מחוות הדעת זו הצביעו על פעילות מצומצמת של המשרד לאזרחים ותיקים, שהופקד מטעם הממשלה על הנושא.
סעיף 21א לחוק מבקר המדינה, תשי"ח-1958, מסדיר את נושא תיקון הליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה. לפי הסעיף, בכל גוף מבוקר ימונה צוות לתיקון ליקויים, בראשו יעמוד המנכ"ל או בעל התפקיד המקביל לו באותו גוף. על הצוות לדון בדרכים לתיקון הליקויים תוך שישים ימים מהנחת הדו"ח או חוות הדעת על שולחן הכנסת, ולדווח על החלטותיו לראש הגוף המבוקר תוך 15 ימים מיום קבלת ההחלטות.
לפי סעיף 21ב לחוק, ראש הגוף המבוקר ידווח למבקר על ההחלטות שהתקבלו בדיוני צוות תיקון הליקויים בתוך 30 ימים מיום שדווחו לו. על הדיווח לכלול, בין היתר, את הדרכים לתיקון הליקויים והמועד לתיקונם, לרבות ליקויים שהוחלט לדחות את תיקונם והנימוקים לכך.
נוכח הדברים ונוכח הזמן שחלף מיום הנחת חוות הדעת על שולחן הכנסת, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לקבל את דיווח הצוות לתיקון ליקויים שהוקם במשרד לאזרחים ותיקים ביחס לדו"ח, ומהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקון הליקויים עליהם הצביע המבקר והמועד שנקבע ליישום החלטות אלו.