התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"צ כנגד חתימת עסקת הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו

התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"צ כנגד חתימת עסקת הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') לבג"צ בבקשה למתן צווים על תנאי אשר יורו על ביטול ההסכם עם הרב ולמצות את הדין עמו, או, לחלופין, למצות את החקירה כולה כולל חקירת כלל המעורבים בה קודם להקראת כתב האישום. בנוסף, מבקשת התנועה צו ביניים אשר יורה שלא לפעול למימוש ההסכם ולדחות את מועד הקראת כתב האישום בבית המשפט
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום ג') לבית המשפט העליון בבקשה למתן צו על תנאי להורות לפרקליט המדינה, פרקליטות המדינה והיועמ"ש לחזור בהם מחתימתם על ההסכם עם הרב יאשיהו פינטו ולמצות את הדין עמו על מעשיו נוכח היות הסכם העומד בסתירה להנחיות היוהמ"ש ולתכליות הסכמי עד מדינה והסדרי טיעון, וכן נוכח הפגיעה הקשה באינטרס הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור ברשויות ונוכח המשגה, העיוות וחוסר הסבירות הקיצוני שבהסכם, שגובש ונחתם בין המשיבים.
לחלופין, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט מתן צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות, פרקליט המדינה והיועמ"ש למצות את החקירה כולה כולל חקירת כלל המעורבים בה, קודם להקראת כתב האישום שגובש בין הצדדים במסגרת ההסכם וטרם הכרעת הדין בעניינו של הרב. זאת על מנת להבטיח את בחינת כדאיות ההסדר ומהימנות גרסת הרב, בשלב שבו פרקליט המדינה עוד יכול להפעיל סמכותו, מכוח ההסכם והדין, לביטול ההסכם כולו, ככל שימצא כי הרב לא עמד בתנאיו.
התנועה לאיכות השלטון טוענת בעתירה, כי ההסכם פגום מן היסוד, מנוגד לתכליתם של הסדרים עם נאשמים ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניינם; הפוגעת בערכי שלטון החוק, השוויון בפניו ואמון הציבור בנבחריו ובמערכת אכיפת החוק; החלטה הנגועה בעיוות, במשגה ובחוסר סבירות היורד לשורשו של עניין.
זאת כאשר, המשטרה נמנעת ממיצוי אפיקי חקירה טרם חתימה על ההסכם ומימושו, בניגוד להנחיות היוהמ"ש. כך מצטיירת תמונה, כאילו פרקליטות המדינה נחושה "לסגור" את פרשת ברכה, מבלי לוודא כי אכן קיימות די ראיות, כאלו העולות כדי סיכוי סביר להרשעת ניצב ארביב או כל חשוד אחר בפרשת ארביב או האם קיים צורך אמיתי בהסכם על מנת למצות את הדין כנגד ניצב ארביב.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירה, כי לפי הנחיות היועמ"ש לא ייחתם הסכם עד מדינה עם העבריין העיקרי, אלא במקרים חריגים. ואילו כאן, המוטיב החוזר בשתי הפרשות הוא טובות ההנאה שמוסר לכאורה הרב פינטו לבעלי תפקידים בכירים במשטרה. הגורם המשחית הן בפרשת ברכה והן בפרשת ארביב הנו הרב פינטו, מבלי להמעיט בחומרת המעשים המיוחסים לניצב ארביב.
זאת ועוד, ככל שיעמוד ההסכם על תילו וימומש בהתאם ללוחות הזמנים המותוות בו, פרשת השחיתות החמורה, כמו גם הנורמות המשחיתות, לפיהם בעלי ממון והשפעה מפעילים את בכירי מערכת אכיפת החוק, בהתאם לאינטרסים שלהם, ימשיכו להכות שורש ולפגוע פגיעה חמורה ואנושה במערכת אכיפת החוק.