נוכח הראיונות שניתנו מקורבי הרב פינטו: בקשה דחופה להוספת צו על תנאי לביטול ההסכם עם הרב

נוכח הראיונות שניתנו מקורבי הרב פינטו: בקשה דחופה להוספת צו על תנאי לביטול ההסכם עם הרב

התנועה לאיכות השלטון בבקשה דחופה להוספת צו על תנאי לעתירה שהגישה אשר יורה לבטל את ההסכם עם הרב פינטו, להשלים את החקירה ולהגיש כתב אישום אשר יכללו כל העובדות והאישומים שהושמטו מכתב האישום שהוגש במסגרת ההסדר
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום ג') בקשה דחופה לבית המשפט העליון להוספת צו על תנאי לעתירה, אשר יורה על פרקליטות המדינה והיועמ"ש לבטל את ההסכם עם הרב פינטו, ישלימו את החקירה ויגישו כתב אישום אשר יכללו כל העובדות והאישומים שהושמטו מכתב האישום שהוגש במסגרת ההסדר וזאת נוכח ראיונות שניתנו על ידי מקורבי הרב ובפרט אישתו לכלי תקשורת. לעמדת התנועה לאיכות השלטון, ראיונות אלו מעלים חשד כבד להפרת סע' 6 להסכם, לפיו "הנאשם מתחייב שלא להתראיין, הוא או מי מטעמו לכל כלי תקשורת שהוא, עד לסיומם המלא של ההליכים המשפטיים בעניינו ובעניין שותפיו לעבירה".
ביום 23.09.2014, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ כשאר במסגרת העתירה נתבקש בית המשפט להוציא צו על תנאי לביטול ההסכם עם הרב יאשיהו פינטו או לחלופין, למצות את החקירה כולה, כולל חקירת המעורבים בה, קודם להקראת כתב האישום אשר גובש בין הצדדים וטרם הכרעת הדין ע"י בית המשפט. זאת ועוד, עוד ביקשה התנועה לאיכות השלטון צו ביניים המורה להימנע מלפעול למימוש ההסכם ולהגיש בקשה לדחיית מועד הקראת כתב האישום בבית המשפט והכרעת הדין, וכן ביקשה את קיומו של דיון דחוף בעתירה.
בתאריך 2.10.14שודרה במהדורת החדשות בערוץ 2 ראיון בלעדי וראשון אשר ערך הכתב עם רעייתו של הרב יאשיהו פינטו, הגב' דבורה פינטו, אשר כל כולו נוגע לעניין ההליכים המשפטיים המתנהלים כנגד הרב פינטו ובעניין החשדות השונים העומדים כנגדו. בכך, הופר על פניו, תנאי מהותי וחשוב מתנאי ההסכם עליו חתם הרב פינטו. הפרה חמורה זו, מצטרפת לשורה של ראיונות אשר העניקו מקורבים נוספים לרב לכלי התקשורת, ובהם אחיו של הרב, הרב מנחם פינטו אשר העניק ראיון לגלי צה"ל ביום 21/09/2014 וכן מקורבו הרב אוחנה אשר מסר דברים לעיתון ישראל היום ביום 17.09.2014.
"נדמה כי מטרתם העיקרית של ראיונות והודעות אלו לתקשורת, הינה לייצר נרטיב העומד בסתירה מוחלטת למובא בהסכם, ולפיו הודאתו של הרב פינטו הוצאה בכח, הינה מן השפה לחוץ, ונועדה אך ורק בכדי להגן על אשתו."
דברים אלו, אשר מביאים בפני הציבור הרב ומקורביו, מעידים כאלף עדים על כך שהרב איננו לוקח אחריות על מעשיו, על אף "הודאתו" בחתימה על ההסכם, ומהווים חיזוק נוסף וברור לטענת כי אין מקום לקיים את ההסכם עמו, כפי שקיים הוא כרגע. ויתרה מכך, הדברים אשר נאמרו בראיון עם הגב' פינטו, יש בהם כדי כדי לחזק את הטענות בדבר הצורך לפתוח בחקירה