בג"צ ידון מחר בעתירה לביטול עסקת הטיעון עם הרב פינטו

בג"צ ידון מחר בעתירה לביטול עסקת הטיעון עם הרב פינטו

מחר, יום ב, 20.10.14 יתקיים דיון בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון
להורות על ביטול ההסכם עם הרב פינטו ולמצות את הדין עמו, או, לחלופין, למצות את החקירה כולה, כולל חקירת כול המעורבים בה קודם להקראת כתב האישום. בנוסף, מבקשת התנועה צו ביניים אשר יורה שלא לפעול למימוש ההסכם ולדחות את מועד הקראת כתב האישום בבית המשפט
התנועה לאיכות השלטון עתרה בחודש ספטמבר בבקשה למתן צו על תנאי שיורה לפרקליט המדינה, לפרקליטות המדינה וליועמ"ש לחזור בהם מההסכם עם הרב יאשיהו פינטו ולמצות את הדין עמו על מעשיו, נוכח היות ההסכם עומד בסתירה להנחיות היוהמ"ש ולתכליות הסכמי עד מדינה והסדרי טיעון, וכן נוכח הפגיעה הקשה באינטרס הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור ברשויות ונוכח המשגה, העיוות וחוסר הסבירות הקיצוני שבהסכם.
לחילופין, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט מתן צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות, לפרקליט המדינה וליועמ"ש למצות את החקירה כולה, כולל חקירת כול המעורבים בה, קודם להקראת כתב האישום שגובש בין הצדדים במסגרת ההסכם וטרם הכרעת הדין בעניינו של הרב. בעתירה נאמר כי מיצוי החקירה דרוש כדי להבטיח את כדאיות הסדר הטיעון ואת מהימנות גרסת הרב, בשלב שבו פרקליט המדינה עוד יכול להפעיל את סמכותו ולבטל את ההסכם אם ימצא כי הרב לא עמד בתנאיו.
התנועה לאיכות השלטון בעתירה, עומדת על כך שההסכם פגום מן היסוד, מנוגד לתכליתם של הסדרים עם נאשמים ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה.
בעתירת התנועה לאיכות השלטון נאמר: "מצטיירת תמונה, כאילו פרקליטות המדינה נחושה "לסגור" את פרשת ברכה, מבלי לוודא כי אכן קיימות די ראיות, כאלו העולות כדי סיכוי סביר להרשעת ניצב ארביב או כל חשוד אחר …."
בתגובתה לעתירה הודתה המדינה כי הסכמתה שלא לחקור את ארביב קודם לחתימת ההסכם עם פינטו הינה בעייתית.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירה, כי לפי הנחיות היועמ"ש לא ייחתם הסכם עד מדינה עם העבריין העיקרי, אלא במקרים חריגים ואילו כאן, המוטיב החוזר בשתי הפרשות הוא טובות ההנאה שמוסר לכאורה הרב פינטו לבעלי תפקידים בכירים במשטרה. הגורם המשחית, הן בפרשת ברכה והן בפרשת ארביב, הנו הרב פינטו, מבלי להמעיט בחומרת המעשים המיוחסים לניצב ארביב ולכן אין לוותר על מיצוי הדין כנגד הרב פינטו.
התנועה אף הגישה בקשה להוספת צו על תנאי לביטול ההסכם עקב הפרתו בראיונות שנתנו על ידי מקורבי הרב פינטו.