איכות השלטון לוועדה לקביעת שכר החכ"ים: מדוע נמשכה ההמלצה נגד העלאת שכר חברי הכנסת, וזאת כחודשיים לפני סיום שנת 2014

איכות השלטון לוועדה לקביעת שכר החכ"ים: מדוע נמשכה ההמלצה נגד העלאת שכר חברי הכנסת, וזאת כחודשיים לפני סיום שנת 2014

התנועה לאיכות השלטון פנתה לועדה ציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת להסביר מדוע משכה את המלצתה שלא להעלות את שכר חברי הכנסת, עוד קראה התנועה לועדה לשוב ולהתכנס בהקדם האפשרי, לדיון בהצמדת שכר חברי הכנסת לשנת 2015, וזאת בטרם מתחילה שנה זו: "העדר המלצה מצד הועדה פירושה תמיכה בהעלאת השכר האוטומטית של חברי הכנסת."
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרופ' חיים לוי, יו"ר הועדה בציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת ותנאיהם בעקבות ההחלטה למשוך את ההמלצה על ביטול העלאה האוטומטית לשכר החכים לשנת 2014.
המלצת הועדה נוגעת רק לשנת 2014, אשר עומדת לפני סיומה. קרי, תוקפה של ההמלצה ממילא עומד לפוג בהקדם. עובדה זו מעוררת תמיהה רבה אף יותר, שכן משיכת ההמלצה משדרת מסר לפיו עמדת הועדה שגויה והועדה עצמה אינה עומדת מאחורי המלצותיה בדבר ביטול הצמדת השכר.
התנועה לאיכות השלטון חוזרת ומדגישה כי יש טעם רב לפגם בכך ששכרם של חברי הכנסת עולה מדי שנה, וזאת למרות מצבם הכלכלי הקשה של אזרחי מדינת ישראל, אשר בלשון המעטה, אינו נמצא במגמת שיפור. העדכון האוטומטי של השכר הינו לא פחות ממנקר עיניים עבור אזרחי ישראל, ואף פוגע באמון הציבור בנבחריו.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי יש לבחון באופן יסודי ורחב את נושא שכר הבכירים במשק, ובטוחים כי הוועדה תעשה זאת היטב. מפליא מאוד כי הועדה בחרה למשוך את המלצה בכל נוגע לשכר חברי הכנסת לשנת 2014.
בנוסף לכך, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהוועדה לשוב ולהתכנס בהקדם האפשרי, ולדון בהצמדת שכר חברי הכנסת לשנת 2015, וזאת בטרם מתחילה שנה זו. העדר המלצה מצד הועדה פירושה תמיכה בהעלאת השכר האוטומטית של חברי הכנסת.