איכות השלטון בקריאה למבקרת הפרקליטות: יש לבדוק טענות זקן בעניין סגירת התיקים כנגד עו"ד אורי מסר

איכות השלטון בקריאה למבקרת הפרקליטות: יש לבדוק טענות זקן בעניין סגירת התיקים כנגד עו"ד אורי מסר

התנועה לאיכות השלטון קוראת למבקרת הפרקליטות, השופטת גרסטל, לבדוק את טענותיה של שולה זקן בעדותה בעניין סגירת התיקים כנגד עו"ד אורי מסר.
כמו כן, פנתה התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה שי ניצן בקריאה לחקור את מימון הגנתו של אהוד אולמרט, זאת בעקבות עדותה של שולה זקן לגבי הפרקטיקה של מימון ההגנה מצד אנשי עסקים
בעקבות עדותה של שולה זקן בבית המשפט בה מציירת זקן תמונה קשה וחמורה של שחיתות בוטה ושיטתית קוראת התנועה לאיכות השלטון למבקרת הפרקליטות, השופטת גרסטל, לחקור את טענותיה של שולה זקן בעדותה בבית המשפט. מן העדות עולה הטענה, לכאורה, כי רעייתו של עו"ד דידי לחמן-מסר, לשעבר המשנה ליועמ"ש מגוננת עליו ועל כן "אפשר להפיל עליו הכל".
בנוסף, פנתה התנועה לאיכות השלטון גם לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן והדגישה כי עדותה של זקן שבה ומעלה שתי תמיהות הראויות לבחינה מחודשת ולהבהרה מצד גורמי אכיפת החוק:
ראשית, עולה מחדש התמיהה מדוע לא הוגש כתב אישום נגד עו"ד אורי מסר. סוגיה זו עלתה בעבר, ועדיין לא ברור הכיצד למרות חלקו המרכזי של עו"ד מסר באירועים מושאי כתבי האישום בפרשות אולמרט, בחרה הפרקליטות שלא להגיש כנגדו כתב אישום. התמיהה מתחזקת ומחריפה, נוכח עדותה של הגב' זקן בה הבהירה, כי קופת הכספים שהוחזקה על ידי עו"ד מסר שימשה להוצאות אישיות של מר אולמרט. קשה להניח כי לעו"ד מסר העביר את הכספים מבלי שהיה לו כל מושג לשם מה הוא מעביר כספים לגב' זקן.
שנית, מעלה עדותה של זקן שאלה לגבי מקורות מימון הגנתו של מר אולמרט. נוכח עדותה של הגב' זקן על הפרקטיקה של מימון הגנתה באמצעות אנשי עסקים. אשר על כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי יחקר אף מימון הגנתו של מר אולמרט.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאכיות השלטון: "לא בכדי ביקשה התנועה למען איכות השלטון בישראל כי עדותה של שולה זקן תשמע בפני בית המשפט. נראה כי עוד נדבך של הקרחון מתגלה לעינו של הציבור, אך עולה חשש כבד שאנחנו רחוקים מגילוי מלא של השחיתות הקשה שפשטה בעת כהונתו של מר אולמרט בעיריית ירושלים ובממשלה. חשיפת מלוא התמונה חיונית למיצוי הדין עם הנאשמים, להרתעת עובדי ציבור ונבחרי ציבור מפני התנהלות כזו וקידום נורמות שלטוניות ראויות לטובת הציבור."