איכות השלטון לשרי האוצר והבינוי: מנעו תקלות במכרזי מטרה ומכרזי דירות מע"מ 0%

איכות השלטון לשרי האוצר והבינוי: מנעו תקלות במכרזי מטרה ומכרזי דירות מע"מ 0%

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר האוצר, יאיר לפיד ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, בקריאה למנוע תקלות במנגנון ההגרלה במכרזי המטרה ובמכרזים לדירות מעמ 0%: "יש להבטיח שוויוניות, הגינות וענייניות בהענקת ההטבה ולמנוע פתח רחב זה לשחיתות ולסיכול מטרת הממשלה במיזמים אלו."
התנועה לאיכות פנתה היום (יום ג') לשר האוצר יאיר לפיד ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל בעקבות כתבתו של נמרוד בוסו בעיתון "דה מרקר ממנה עולה כי, לכאורה, בניגוד לעמדה המשפטית של עו"ד אלעזר במברג, היועץ המשפטי למשרד הבינוי והשיכון, הוכרע כי הטבת מע"מ 0% לא תנתן באמצעות הגרלה וכי בעקבות הכרעה זו עומדת להכרעת מועצת מקרקעי ישראל ההצעה, לפיה גם דירות בהנחה במסגרת מכרזי מטרה ישווקו בשיטת כל הקודם זוכה ולא בהגרלה.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני השרים כי מספר הזכאים לדירות בהנחה או במע"מ 0% עולה על ההיצע בצורה משמעותית, בהתאם לכך צפוי ביקוש רב לדירות המשווקות, הן במסגרת מחירי מטרה והן בהנחת מע"מ 0%.
נוכח מצוקת הדיור הקשה, הקושי האמיתי לעמוד בקניית דירה במחיר מלא והעובדה כי מדובר בהטבות משמעותיות, יש לחשוש לכך שמי שיזכו בסופו של דבר בדירות על פי תנאי חוק מע"מ 0 ובמסגרת מכרזי מטרה, יהיו במקרים רבים, אנשים המקורבים לקבלנים ואף אנשים שהעניקו לקבלן תמורה בעד הזכות לזכות בהטבות שהמדינה מעניקה.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון אין ספק כי יש כאן פוטנציאל אמיתי לשחיתות, לחוסר שוויוניות וחוסר הגינות ובכך כספי הציבור המושקעים במיזמים אלו יהפכו לקללה במקום לברכה.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "המדינה משקיעה מיליארדים בהטבות והנחות שבמקום באמת להקל על מצוקת הדיור – יהפכו במתכונת הנוכחית של מיזם מע"מ 0% ומכרזי מחיר מטרה לכלי לשחיתות ולקומבינות בין קבלנים ורוכשים ויגרמו יותר נזק מתועלת".