בעקבות ההחלטה להאריך את החל"ת של ח"כ כץ בתע"א איכות השלטון לאורי יוגב: זמן את חברי דירקטוריון תע"א לשימוע

בעקבות ההחלטה להאריך את החל"ת של ח"כ כץ בתע"א איכות השלטון לאורי יוגב: זמן את חברי דירקטוריון תע"א לשימוע

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה) לדירקטוריון התעשייה האווירית בקריאה לביטול הארכת החל"ת של ח"כ כץ בחברה: "החלטת הדירקטוריון הנה הפרת האמון אשר ניתן בחברי הדירקטוריון כמי שיפעלו לטובת החברה".
במקביל, פנתה התנועה לאיכות השלטון גם למנהל רשות החברות בקריאה לזמן את חברי דירקטוריון לשימוע ולהורות על סיום כהונתם במידת הצורך
בעקבות החלטת דירקטוריון תע"א לדחות את בקשת רשות החברות להפסיק את החל"ת של חה"כ חיים כ"ץ. פנתה התנועה לאיכות השלטון לחברי דירקטוריון תע"א בקריאה לבטל את ההחלטה. כמו כן, פנתה התנועה גם למנהל רשות החברות, אורי יוגב בקריאה להפעיל סמכותו ולזמן את חברי הדירקטוריון לשימוע ואף להורות על סיום כהונת חברי הדירקטוריון, במידת הצורך.
התנועה מדגישה כי הרעיון העומד בבסיס החל"ת הוא כי העובד יכול לצאת לחופשה מוגבלת וזכויותיו נשמרות משעה שהכוונה היא לשוב למקום העבודה עם תום החל"ת. חה"כ כץ, לעומת זאת מצוי בחל"ת כבר שנים ארוכות וברי ונהיר כי אין בכוונתו לשוב לעבוד בתע"א בעתיד הקרוב. למעשה, נעשה שימוש ציני ומניפולטיבי במנגנון החל"ת, לצורך קידום אינטרסים אישיים או קבוצתיים צרים.
התנועה לאיכות השלטון סבורה כי אישור הארכת החל"ת של חה"כ כץ והמשך כהונתו בשני הכובעים פוגעת בפעילות החברה לטווח רחוק ובוודאי שאינה תקינה מבחינת טוהר המידות והניראות הציבורית. מפרסומים בכלי התקשורת עולה כי המשך החל"ת של חה"כ כץ מעלה שאלות קשות של חשש לניגודי עניינים לכאורה בכפל התפקידים שלו כמי שמנהל מו"מ על הנפקת החברה מול ההנהלה שלה בכובעו כיו"ר ועד העובדים ומנגד, בתפקידו כחבר כנסת, מעורב בדיונים על ההנפקה עם גופי הממשלה השונים. דוגמה נוספת לניגוד עניינים שעלתה מהפרסומים בכלי התקשורת, היא הטענה שחה"כ כץ מקיים, לכאורה, הידברות עם הנהלת התע"א על חריגות שכר וגם מתערב בדיונים עם הממונה על השכר באוצר על חריגות שכר של עובדי החברה.
התנועה לאיכות השלטון רואה בהחלטת הדירקטוריון משום הפרת האמון אשר ניתן בידי הדירקטורים, כמי שיפעלו לטובת החברה בראייה רחבה וכוללת וכמי שיקדמו תפקודה התקין והיעיל לאורך זמן. התחושה שעולה היא של סיאוב מערכות, פוליטיקות "קטנות" ואינטרסים אישיים גדולים. לא לשם כך ממונה דריקטוריון, בוודאי לא בחברה ממשלתית.