איכות השלטון ו'אדם טבע ודין' לממונה על ההגבלים העסקיים:"ניתן למכור את הגז בלוויתן בנפרד"

איכות השלטון ו'אדם טבע ודין' לממונה על ההגבלים העסקיים:"ניתן למכור את הגז בלוויתן בנפרד"

התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין פנו לממונה על ההגבלים העסקיים ודרשו כי תיבחן החלופה של מכר הגז בנפרד, שיצור שוק גז תחרותי ויביא להורדת מחירים ולהעלאת איכות השירותים עבור הצרכנים
התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין פנו לממונה על ההגבלים העסקיים, ודרשו כי תיבחן החלופה של מכר הגז בנפרד. הארגונים מדגישים שטענת שותפות לוויתן כי מכר בנפרד של גז מהמאגר אינו אפשרי, אינה מבוססת שכן במכרז לאספקת גז לקפריסין, התפצלו השותפות ומכרו את הגז בנפרד. כמו כן, כי הסדר הפשרה שגובש עם מונופול דלק־נובל אנרג'י, ולפיו ימשיכו להחזיק במאגר לווייתן, יביא להנצחת המונופול בשוק הגז. התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין טוענות כי רשות ההגבלים העסקיים לא בחנה כראוי את החלופה של מכר גז בנפרד. לפי חלופה זאת, כל שותפה תמכור את חלקה היחסי בגז, והן יתחרו אחת בשנייה.
התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין ציינו בפנייתן כי ועדת צמח להיגוי מדיניות הממשלה בשוק הגז הטבעי המליצה על בחינת חלופת מכר בנפרד כבר ב–2012. ותהו "האם אינטרס החברות להימנע מאפשרות של התדיינות בבתי משפט בגין חשש לגניבות אופציונליות – גובר על האינטרס הציבורי בתחרות בשוק זה?"
התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין הדגישו כי רשות ההגבלים משמשת כשליחה נאמנה של הציבור בעניין זה, ולכן עמדתה בעניין שהשפעתו האדירה על הציבור הישראלי ברורה לכל, צריכה להתקבל בהתאם לפרוצדורה מנהלית ראויה, לעמוד באמות מידה גבוהות של מנהל ציבורי תקין ובין השאר להיות מבוססת על תשתית עובדתית עצמאית, מדויקת ואמינה.