איכות השלטון לרשות מקרקעי ישראל: חישפו את המסמכים הנוגעים לעסקת הדולפינריום בתל-אביב

איכות השלטון לרשות מקרקעי ישראל: חישפו את המסמכים הנוגעים לעסקת הדולפינריום בתל-אביב

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה שתחשוף בפניה מסמכים הנוגעים לעסקת הדולפינריום בטיילת בתל- אביב, שמוערכת בכחצי מיליארד שקל.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה שתחשוף בפניה מסמכים הנוגעים לעסקת הדולפינריום בטיילת בתל- אביב, במסגרת חוק חופש המידע. העסקה נחתמה ב2013 בין עיריית תל אביב ורשות מקרקעי ישראל ליזם היהודי-גרמני יוסף בוכמן. במסגרת העסקה צפוי בוכמן לקבל תמורת הדולפינריום המוזנח, קרקע חלופית שעליה ניתן לבנות כ-250 דירות, מלון בן 28 קומות וכמה בניינים נוספים בני שש ושבע קומות, בסך הכול מוערכת העסקה בכחצי מיליארד שקל.
לעסקה המדוברת, מתנגדים רבים ביניהם תושבי השכונה וארגונים ירוקים שטוענים כי בוכמן הזניח שנים רבות את הדולפינריום ובמקום להיענש על כך, צפוי לקבל פרס בשווי של כחצי מיליארד שקל.
התנועה לאיכות השלטון ביקשה לחשוף בפניה את המסמכים הנוגעים לעסקה, חוות של היועץ המשפטי לממשלה, שומות של השמאי הממשלתי לתוכנית, התייחסות של הרשות לטיוטת דו"ח מבקר המדינה, מסמכים הנוגעים להחלטת המינהל ביחס לתוכנית הדולפינריום, פרוטוקולים מישיבות של הרשות וועדת הביקורת של הרשות. לאחר שיחשפו המסמכים תבדוק התנועה ביסודיות את כשרות העסקה ואת חוקיותה.