איכות השלטון: רס"ן ב' פעל כחושף שחיתות ויש להשיבו לתפקידו

איכות השלטון: רס"ן ב' פעל כחושף שחיתות ויש להשיבו לתפקידו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לשר הביטחון ולרמטכ"ל בקריאה להשיב את רס"ן ב' לתפקידו, ולבחון השתלשלות האירועים אשר קדמה להדחתו, לרבות התעלמות הדרגים הבכירים מתלונותיו הראשונות, והעברתו מתפקיד בעקבותיהן.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לשר הביטחון משה יעלון ולרב אלוף בני גנץ בעקבות פרסום של התנהלות בלתי תקינה, לכאורה, של קצין בכיר בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, בה כלולים זיוף מסמכים הקושרים אותו למעורבות בתאונת דרכים, העלמת עין מהתנהלות בלתי הולמת העולה בפלילים של חלק מפקודיו, ואף הטרדה מינית, לכאורה, של חיילת הכפופה לו. חשדות אלו נחשפו על ידי רס"ן ב', אשר שימש כסגנו של אותו קצין בכיר. על פי פרסומי התקשורת, לאחר ששמע את הטענות, בחר אל"מ וינטר להדיח את רס"ן ב' מתפקידו, וזאת על אף היותו קצין מצטיין אשר יכולותיו המקצועיות והפיקודיות מוכרות וידועות היטב למפקדיו.
עו"ד אליעד שרגא, יור התנועה לאיכות השלטון: "אנו עדים להתנהלות חמורה ביותר של הדחת חושף שחיתות מתפקידו לאחר שבחר לחשוף בפני הממונים עליו התנהלות בלתי תקינה, הגובלת לכאורה בפלילים. פרקטיקה זו, של התעמרות והתעלמות מעובדי ציבור אשר בחרו לחשוף פגיעה בטוהר המידות במקום עבודתם, ולהביא לתיקון נהלי העבודה ידועה ומוכרת היטב ממקומות אחרים, אולם הדעת אינה תופסת כי התנהלות מעין זו חלחלה גם אל שורות הצבא."
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, הגנה על חושפי שחיתות במקום עבודתם הינם תנאי בסיסי לקיומה של סביבת עבודה תקינה המתנהלת על פי אמות המידה של המנהל התקין ושל טוהר המידות. פגיעה באותם אלו אשר העזו להרים ראשם ולדווח, שקולה לפגיעה כפולה במערכת כולה, הן בטיוח המעשים החמורים, והן בפגיעה עתידית בכל עובד אשר ייחשף להתנהלות הראויה דיווח לממונים.
התנועה למען איכות השלטון בישראל, כמי שחרטה על דגלה מאבק לקידום נורמות של מנהל תקין וטוהר מידות בשירות הציבורי, קוראת לשר הביטחון ולרמטכ"ל להתערב באופן מיידי ולהגן על רס"ן ב', קצין מצטיין אשר הודח מתפקידו אך ורק משום שהעז לשרוק במשרוקית ולדווח על התנהלות שאינה תקינה ביחידתו.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "כעומדים בראש המערכת, מחובת שר הביטחון והרמטכ"ל לקדם נהלים של טוהר מידות ושל דיווח במעלה הדרגות ובחינה של כל טענה קלה כחמורה העולה מתוך המערכת. הדחתו של רס"ן ב', כמוה כהצבת תמרור עצור מהבהב בפני כל חייל וקצין אשר יחשבו בעתיד לדווח על התנהלות בלתי תקינה לה היו עדים, כאשר הם יודעים כי דיווח זה עלול לעלות בתפקידם ובהמשך קידומם הצבאי."