בעקבות ההחלטה על ביטול מונופול הגז בישראל

בעקבות ההחלטה על ביטול מונופול הגז בישראל

התנועה לאיכות השלטון מחזקת את ידי פרופ' גילה על ההחלטה לפיצול האחזקות במאגרי הגז
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לממונה על ההגבלים העסקיים והביע את תמיכתה המלאה בהחלטה להורות על פיצול האחזקות במאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן".
מתוך מכתב הפנייה לפרופ' גילה: "אנו תקווה כי בסופו של יום אכן תחליט למצות את הדין עם השותפות בהסדר הכובל שקם לנגד עינינו, הסדר שמיאן לבקש לקבל אישור או פטור לקיומו. החלטה שלא להגיש את הצו המוסכם היא זו המגשימה באופן המיטבי את אינטרס הציבור, במיוחד בטווח הארוך. התנועה מבטיחה לעמוד לימינך, באם תפעל בדרך היסטורית זו, דרך אשר תוביל ליצירת תחרות בענף הגז הישראלי."
התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני גילה כי סביר להניח שהשותפות במאגר הגז "לוויתן" יפעילו את מלוא ארסנל איומי-הסרק שבידן, אך אל לרשות להגבלים עסקיים להיכנע ללחץ הממומן היטב. לעמדת התנועה את טענותיהן אלו יש לדחות על הסף, שכן נעדרות הן כל בסיס עובדתי ומשפטי, והן מהוות שירת הברבור של המונופול האימתני ורב-הכוח.
התנועה לאיכות השלטון מברכת את פרופ' גילה ומחזקת את ידיו על החלטתו לפעול בהתאם לאינטרס הציבורי: "אנו תקווה כי הלחץ מלא-האינטרסים מטעם בעלות החזקה לא ישפיע עליך, עד הגעתך לקו הסיום – היינו, פירוק מונופול הגז והבאת תחרות אפקטיבית לענף הגז הטבעי בישראל."
עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "ההחלטה המבורכת של הממונה על ההגבלים העסקיים היא יום חג לציבור בישראל. אנו מחזקים את ידיו של פרופ' גילה ומקווים שלא ייסוג עד אשר יביא לתחרות אפקטיבית בענף הגז. אכן, המאבק טרם נסתיים, אך התנועה לאיכות השלטון תמשיך לפעול בכל החזיתות לשם הגנה על האינטרס הציבורי."