איכות השלטון לבית המשפט בבקשה דחופה למניעת מינויו של חה"כ הנגבי לתפקיד סגן שר הבריאות

איכות השלטון לבית המשפט בבקשה דחופה למניעת מינויו של חה"כ הנגבי לתפקיד סגן שר הבריאות

התנועה לאיכות השלטון הגישה לבג"צ בקשה דחופה להוספת צו על תנאי ולמתן צו ביניים כנגד מינוי ח"כ צחי הנגבי לתפקיד סגן שר הבריאות
בעקבות הודעת המדינה לבית המשפט כי ח"כ צחי הנגבי צפוי להתמנות לתפקיד סגן שר הבריאות, ואישור הממשלה את המינוי אשר אמור להיות מובא בפני מליאת הכנסת המיוחדת מחר בבוקר הגישה התנועה לאיכות השלטון בקשה להוספת צו על תנאי שלא למנות את חה"כ הנגבי לתפקיד סגן שר הבריאות בשל היותו של המינוי בלתי חוקי ובשל הרשעתו בעבירה של עדות שקר, שבית המשפט קבע שיש בה אף קלון ובשל הפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת השלטונית ובטוהרו ויושרו של השירות הציבורי.
כמו כן התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט ליתן צו ביניים דחוף המורה למדינה להימנע מלמסור לכנסת הודעה בדבר מינויו של חה"כ הנגבי לתפקיד סגן שר הבריאות ולמנוע כניסתו לתפקיד, וזאת עד להכרעה בעתירה. זאת מאחר והמינוי אינו חוקי וחורג מסמכות, הפגיעה הקשה באמון הציבור, במערכת השלטונית ובטוהר ויושרו של השירות הציבורי; וכן נוכח עתירה המתנהלת בעניין מינויו לתפקיד סגן שר וצו על תנאי שהוציא בית המשפט.
התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייתה כי בהעדר שרת בריאות מכהנת, יכהן למעשה ח"כ הנגבי כשר לכל דבר ועניין, דבר אשר יעצים את הפגיעה באמון הציבור. עוד מוסיפה התנועה כי החלטה מעין זה, ראוי היה שתתקבל בישיבת ממשלה ולא תאושר במשאל טלפוני חפוז כפי שאכן אושרה.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "חה"כ צחי הנגבי בגד ורמס את אמון הציבור באשר קידם את ענייניו האישיים על חשבון האינטרס הציבורי, לתפקיד סגן שר נוסף, דווקא לאור הזמנים בהם אנו נמצאים, ולנוכח העובדה כי עומדת ותלויה מולו עתירה זו, אשר הוצא בה זה מכבר צו על תנאי, מעצימה את הפגיעה הקשה באמונו של הציבור בנבחריו ובמערכת השיקולים העומדים בפניהם בעת אישור מינויים. "