על ראש הממשלה לפעול למתן רישיון או הארכת הזיכיון לערוץ 10 למניעת פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית

על ראש הממשלה לפעול למתן רישיון או הארכת הזיכיון לערוץ 10 למניעת פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו וליו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' והמשנה למכ"ל הרשות השנייה, איילת מצגר בקריאה לפעול למתן הרישיון או הארכת הזיכיון לערוץ 10: "האיזון הראוי הוא שכבודכם יפעלו ככל שידו של החוק מתיר, כדי לאפשר את המשך שידוריו של ערוץ 10, לכל הפחות עד לאחר הבחירות הקרובות לכנסת, וזאת כדי למנוע פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה ולהנהלת הרשות השנייה בעקבות פרסומים על כך שהרשות שבה בה מהסכמותיה עם קברניטי ערוץ 10 בכך שהחליטה שלא לקיים דיון באשר למתן הרישיון, וזאת מבלי שישולם חובו של ערוץ 10.
עמדה זו של הרשות השניה מעלה סימני שאלה. אכן, על הרשות השניה לקיים את החוק כלשונו ולמנוע מתן זכויות יתר לגוף פרטי שאיננו עומד בדרישות החוק. ואולם, הרשות השניה מחזיקה בסמכויות נוספות, המאפשרות לה להעניק רישיון בתנאים (ובמקרה שאלו אינם מתקיימים – להפקיע את הרישיון), ומן הראוי להפעילן בנסיבות מיוחדות אלו ולא לפנות ישירות לחלופה הדרקונית והפוגענית ביותר.
סמכויות אלו, יכולות על פניו לאפשר את המשך שידורי ערוץ 10, לכל הפחות לתקופה קצרה. באם אכן הרשות השניה מתנה את קיום הדיון באשר למתן הרישיון בכך שהערוץ ישלם את חובו במלואו ובאופן מיידי, התניה שמשמעותה המעשית הינה כי לא יהיה מנוס מסגירת הערוץ, יש בכך כדי להוביל לפגיעה שלא לצורך בכלי התקשורת ובציבור הישראלי. חלופה אפשרית נוספת היא הארכת זיכיון ערוץ 10, ומן הראוי לבחון אותה ולהשתמש בה כמוצא אחרון, ובוודאי לפני החלטה בדבר סגירת הערוץ.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, דווקא בימים אלו, במהלך תקופת בחירות, חשוב להבטיח ככל הניתן מגוון רחב של כלי תקשורת ולאפשר להם למלא תפקידם נאמנה ככלב השמירה של הדמוקרטיה.