קריאה ליועמ"ש להתערב ולעמוד על כך שיוגש ערר נגד שחרורה המוקדם של אתי אלון

קריאה ליועמ"ש להתערב ולעמוד על כך שיוגש ערר נגד שחרורה המוקדם של אתי אלון

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') ליועמ"ש בקריאה לערער על החלטת וועדת השחרורים בעניין אתי אלון: "על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר – ומחובתה של המדינה לדאוג כי אכן כך ייעשה
בעקבות החלטת ועדת השחרורים לקבל את בקשתה של אתי אלון לניכוי של שליש ממאסרה, פנתה היום (יום ב') התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש. התנועה מדגישה בפני היועמ"ש כי השפעתה של מעילת הענק לא הסתכמה רק בלקוחות הבנק ובאלון ואחיה. היקף המעילה, עוצמתה והמעורבים בה, הפכו אותה לציון דרך בתולדות הפשיעה הכלכלית ובעיצוב מפת הפשיעה בישראל, לאחר שהתברר כי הכספים אותם העבירה אלון לאחיה, שמשו לבנייתן, התעצבותן והתעצמותן של מארג המשפחות השולטות עד היום בפשע המאורגן בישראל.
כך, הביאה אתי אלון במו ידיה לפגיעה ישירה בלקוחות הבנק, ניצולי שואה ברובם, לפגיעה עקיפה בכיסו של כל אזרח ואזרח וכן תרמה תרומה משמעותית לצמיחת הפשע המאורגן בישראל למימדים שלא היו ידועים לנו עד אז, ומהווים עד היום פגיעה חמורה בביטחונם האישי של אזרחי ישראל בתעשיית הפשע ובמאבקים שבין המשפחות.
מתוך מכתב הפנייה ליועמ"ש: " בשעה זו, על המדינה לחתור להשבת אמונו של הציבור במערכות אכיפת החוק והענישה, לייצר גורם הרתעה אמיתי וחזק, ולהבהיר כי על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר- ומחובתה של המדינה לוודא כי אכן כך ייעשה."
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: " הציבור בישראל עדיין מלקק את פצעיו מהמכה הקשה בה הוכה בפרשת בנק המסחר, כאשר מכוניות מתפוצצות ברחובות כחלק ממלחמות הארגונים שנבנו בכספו שלו, והועברו לו על ידי אתי אלון. שחרורה המוקדם של אלון ללא כל התנגדות מצדה של המדינה, יהווה שלב חדש ברמיסת אמונו של הציבור בישראל ברשויות אכיפת השלטון והחוק"