זהבה גלאון בכנס התנועה לאיכות השלטון במכללת ספיר: אנו יוצאים למלחמה על ערכים ועקרונות, הציבור לא מוכן יותר לקבל את ביבי

זהבה גלאון בכנס התנועה לאיכות השלטון במכללת ספיר: אנו יוצאים למלחמה על ערכים ועקרונות, הציבור לא מוכן יותר לקבל את ביבי

זהבה גלאון: חוץ ממרצ, אף מפלגה לא מעזה לצאת בגלוי ולגנות את פרשת השחיתות
זהבה גלאון בכנס התנועה לאיכות השלטון במכללת ספיר: אנו יוצאים למלחמה על ערכים ועקרונות, הציבור לא מוכן יותר לקבל את ביבי
זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרץ אמרה את הדברים בכנס התנועה לאיכות השלטון שמתקיים היום, יום ג', במכללה האקדמית ספיר.
גלאון פתחה בדברים על פרשות השחיתות האחרונות: "בשבוע זה סגנית שר ושר לשעבר הואשמו בסדרה של האשמות חמורות ושעשו יד אחת על מנת להעשיר את כיסם הפרטי תוך שימוש פסול בקופה הציבורית. מדובר רק בקצה הקרחון. מעצרים אלו חשפו מנגנון רקוב, ועוד לא אמרנו כלום על קשרי הון-השלטון של הממשלה ועל הקשרים עם יצחק תשובה אשר פועלים לרעת הציבור".
"…לאחרונה ישנה שתיקת כבשים של הפוליטיקאים הבכירים בישראל ; חוץ ממרצ, אף מפלגה לא מעזה לצאת בגלוי ולגנות את פרשת השחיתות… ציפיתי לשמוע בקול ברור את כל המפלגות מגבות את המשטרה ומגנות את השחיתות. התאכזבתי לגלות שתיקה מהדהדת ומסוכנת אשר מקיפה את כל המערכת הפוליטית מימין ומשמאל".
גלאון מדגישה כי "איש מאנשי מרצ לא נכנס בדלת האחורית של החוק. אין אצלנו פלילי ואין לא חוקי. אנו דוגמא לכך שאפשר, ואם רק נצא מהבית ונחליף את אלו שסרחו זה אפשרי להיכנס לעידן חדש של שקיפות ציבורית, שבו הקופה הציבורית היא כבר לא הפקר. לא יכול להיות שימשיכו לכנות את גורמי האכיפה בישראל 'כנופיית שלטון החוק' …מאד מקומם ששר החוץ של מדינת ישראל מעז להשתלח בגורמי אכיפת החוק".
"על רקע המשבר המוסרי הזה אנו יוצאים למלחמה על ערכים ועקרונות, יוצאים להחליף את השלטון המסואב הזה. אני מאמינה שהשלטון יכול להתחלף ושיכול לקום כאן גוש מרכז-שמאל…
אני מאמינה שיהיה כאן מהפך ואנו נחזור לממשלה. אנו לא נאפשר שגופים ישארו ללא פיקוח וללא חובת שקיפות. אנו נרחיב את חופש המידע כך שיחול על עוד גופים ורשויות, ועל כל מי שנהנה מכספי המדינה. אני קוראת לכל המפלגות לקום ולפעול איתנו למען שקיפות".
גלאון הוסיפה כי "מרצ תמיד תתמוך במועמדותו של הרצוג לראשות הממשלה, אך אני לא חושבת שממשלה תוכל לעמוד בלי מרצ לשמאלה, שתשמש כחוד החנית הערכי. מהפך עם מרצ זו הדרך היחידה למהפך חברתי אמיתי בישראל. אנו לא רוצים ממשלת אחדות מעוותת. הציבור לא מוכן יותר לקבל את ביבי".
לסיום פנתה גלאון לציבור: "לכו להצביע, ותצביעו למי שאתם מאמינים בו".
במהלך היום צפויים לנאום חברי כנסת נוספים ובהם ח"כ יאיר לפיד; ח"כ איילת שקד; ח"כ שלי יחימוביץ;ח"כ גילה גמליאל; ח"כ יצחק הרצוג וח"כ ציפי ליבני. משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו צפוי גם הוא לנאום לפני תחילתו של טקס הענקת אות אביר איכות השלטון.
הטקס, בו יחולקו אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2014 יחל בשעה 20:00.
בין הזוכים באות השנה: השופטת בדימוס, עדנה ארבל; ח"כ זהבה גלאון; עו"ד משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר; אריה פז, מבקר משרד הבריאות לשעבר; שרון שפורר, עיתונאית TheMarker; ד"ר מוחמד אלנברי, ראש מועצת חורה; רפי רותם, חושף שחיתות; דפני ליף, פעילה חברתית תא"ל במיל' דני גולד, מפתח כיפת ברזל ותושבי יישובי עוטף עזה אשר יזכו באות החוסן.