יאיר לפיד בכנס התנועה לאיכות השלטון: ראש הממשלה אינו יכול להמשיך ולהסתתר מאחורי ביטול מע"מ אפס. יש להמשיך ולהילחם על יוקר המחיה ומחירי הדיור.

יאיר לפיד בכנס התנועה לאיכות השלטון: ראש הממשלה אינו יכול להמשיך ולהסתתר מאחורי ביטול מע"מ אפס. יש להמשיך ולהילחם על יוקר המחיה ומחירי הדיור.

יאיר לפיד בכנס התנועה לאיכות השלטון במכללת ספיר: "במשך שנים התנהל כאן משחק לא הוגן שאיפשר לקבוצות של אינטרסנטים ומיעוטים מימין ומשמאל לקבל עדיפות בחלוקת המשאבים של החברה הישראלית."
יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד אמר את הדברים בכנס התנועה לאיכות השלטון שמתקיים היום, יום ג', במכללה האקדמית ספיר.
לדבריו, שלטון איכותי הוא קודם כל שלטון שבכל פעולה שהוא עושה יש לו רק אינטרס אחד: טובת האזרח. כל המשאבים הציבוריים – כספי המיסים, אוצרות הטבע של המדינה, הקרקעות – צריכים להיות מנותבים לשם.
לפי לפיד "במשך שנים התנהל כאן משחק לא הוגן שאיפשר לקבוצות של אינטרסנטים ומיעוטים מימין ומשמאל לקבל עדיפות בחלוקת המשאבים של החברה הישראלית. אלו לקחו את כספי המיסים של הציבור וחילקו אותם למי שהיה הכי קרוב לצלחת. משחק זה איפשר לשכבה דקה של טייקונים ומנהלים בכירים להתעשר באופן שאין לו שום קשר לביצועים העסקיים שלהם, וכך מיליארדי שקלים עברו מצד לצד בלי שקיפות ובלי פיקוח. במשחק הזה הקרן הקיימת לישראל פעלה כקופה פרטית של מקורבים פוליטיים, חברי מרכז התגייסו להגן על הכסף הגדול של הרפואה הפרטית, מפלגות משני צידי המפה הפוליטית – גם בימין וגם בשמאל – היו נגועות בשחיתות אישית. כל זה קרה על חשבונו של מעמד הביניים הישראלי הקורס, ועל חשבונן של השכבות החלשות שנלחמות לא רק בעוני."
"…יש עתיד היא אינה חלק מהשיטה הזאת והיא המפלגה היחידה שנמנעה באופן מוחלט ממינויים פוליטיים, והמפלגה הגדולה היחידה שאיש מהשרים והח"כים שלה לא נחשד או נחקר מעולם…."
במהלך היום צפויים לנאום חברי כנסת נוספים ובהם ח"כ איילת שקד; ח"כ שלי יחימוביץ;ח"כ גילה גמליאל; ח"כ זהבה גלאון; ח"כ יצחק הרצוג וח"כ ציפי ליבני. משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו צפוי גם הוא לנאום לפני תחילתו של טקס הענקת אות אביר איכות השלטון.
הטקס, בו יחולקו אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2014 יחל בשעה 20:00.
בין הזוכים באות השנה: השופטת בדימוס, עדנה ארבל; ח"כ זהבה גלאון; עו"ד משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר; אריה פז, מבקר משרד הבריאות לשעבר; שרון שפורר, עיתונאית TheMarker; ד"ר מוחמד אלנברי, ראש מועצת חורה; רפי רותם, חושף שחיתות; דפני ליף, פעילה חברתית תא"ל במיל' דני גולד, מפתח כיפת ברזל ותושבי יישובי עוטף עזה אשר יזכו באות החוסן.