בעקבות ההחלטה על שחרורה המוקדם של שולה זקן

בעקבות ההחלטה על שחרורה המוקדם של שולה זקן

שחרור שולה זקן ללא התנגדות והגשת ערר מטעם הפרקליטות – ריסוק אמון הציבור ברשויות אכיפת החוק
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לפרקליט המדינה בקריאה להגיש ערר על החלטת וועדת השחרורים ולדרוש כי גב' שולה זקן תרצה את מלוא העונש לו הסכימה בעסקת הטיעון: "דווקא משום שהפרקליטות היא זו אשר החליטה על עסקת הטיעון אשר ניכתה תקופת מאסר משמעותית מהעונש לו הייתה צפויה הגב' זקן באם הייתה מורשעת בבית המשפט על אותן העבירות- עליה לעמוד על כך שהעונש עליו הוסכם בעסקת הטיעון ירוצה עד תום."
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לפרקליט המדינה שי ניתן בעקבות החלטת השחרורים לקבל את פנייתה של שולה זקן ולהפחית שליש ממאסרה בכלא נווה תרצה. באופן זה צפויה גב' זקן להשתחרר כבר בסוף החודש הקרוב, ולאחר שריצתה חצי שנת מאסר בלבד.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון, שחרורה של שולה זקן ללא כל הבעת התנגדות והגשת ערר מטעם הפרקליטות, יש בה כטעם לפגם בתפיסתן של רשויות אכיפת החוק בעיני הציבור, עד כדי ריסוקו של אמון הציבור ברשויות אלו.
התנועה לאיכות השלטון מביעה תמיהה כיצד ייתכן כי אדם אשר הודתה במעורבות מרכזית באחת מפרשיות השחיתות הגדולות ביותר שידעה מדינת ישראל- פרשת שחיתות אשר טרם הגיעה לסופה- ישתחרר ממאסר עוד בטרם יבש הדיו על גזר הדין אשר שלח אותה לשם, והפרקליטות תידום?
דווקא משום שהפרקליטות היא זו אשר החליטה על עסקת הטיעון אשר ניכתה, ועל כך אין עוררין, תקופת מאסר משמעותית מהעונש לו הייתה צפויה הגב' זקן באם הייתה מורשעת בבית המשפט על אותן העבירות- עליה לעמוד על כך שהעונש עליו הוסכם בעסקת הטיעון ירוצה עד תום.
ולכן, נוכח הפגיעה המסתמנת במעמדו של הסכם הטיעון ולנוכח הפגיעה הקשה באמונו של הציבור ברשויות אכיפת החוק, התנועה למען איכות השלטון בישראל קוראת לפרקליט המדינה להגיש ערר על החלטתה של וועדת השחרורים, ולדרוש כי הגב' זקן תרצה את מלוא העונש לו הסכימה בעסקת הטיעון.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "דומה כי לאחרונה מישהו בפרקליטות נרדם בשמירה, ואנו עדים לקיצור שירות סיטונאי של עבריינים שהפשע שלהם עוד מוסיף, ויוסיף שנים רבות, להדהד במרחב הציבורי. כפי שהפרקליטות התעשתה והגישה ערר על שחרורה של אתי אלון, כך אנו סבורים שהיא צריכה לעשות במקרה של שולה זקן"