התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן בעקבות מינויו של המשנה לפרקליט המדינה שלא בדרך מכרז

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן בעקבות מינויו של המשנה לפרקליט המדינה שלא בדרך מכרז

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן בבקשה לקבל פרטים על ההחלטות לדרך מינויו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן שלא בדרך מכרז
בעקבות ההחלטה על מינויו בפועל של עו"ד עמית איסמן לתפקיד משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים חלף איוש תפקיד זה בדרך של מכרז, פנתה התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה שי ניצן.
התנועה מדגישה בפני פרקליט המדינה את החשיבות במינוי עובדים באמצעות הליך של מכרז. מטרותיו של המכרז הן בין היתר הבטחה כי ימונו הטובים והמוכשרים ביותר לתפקיד; שמירה על שוויון הזדמנויות בעת קבלת עובדים לשירות המדינה; והבטחה כי המינוי ייעשה מתוך שיקולים עניינים גרידא.
לעמדת התנועה לאיכות השלטון ההחלטה על מינוי עובד ללא מכרז – ובמיוחד לתפקיד כה בכיר ורב השפעה – עלולה לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק; ומן הידועות היא, שאמון הציבור ברשויות התביעה הינו נדבך עיקרי שלא ניתן להפריז בחשיבותו במשטר דמוקרטי.
בשל הדברים מבקשת התנועה לאיכות השלטון מפרקליט המדינה לברר מדוע לא פורסם מכרז לתפקיד, מדוע הוחלט על מינוי בפועל ולא בדרך של מכרז, האם המינוי קבוע והאם הדבר נעשה בהסכמת נציבות שירות המדינה.