יש להוסיף ברישיון חברת החשמל, תנאי המגביל את אחוזי העסקת קרובי משפחה בהתאם לסמכות המוקנית לפי חוק משק החשמל.

יש להוסיף ברישיון חברת החשמל, תנאי המגביל את אחוזי העסקת קרובי משפחה בהתאם לסמכות המוקנית לפי חוק משק החשמל.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') למנהל רשות החברות והרשות לשירותים ציבוריים – חשמל בקריאה לבצע פעולות להבלה וצמצום העסקת קרובי משפחה ויחסי כפיפות בניהם בחברת החשמל בניהם הוספה ברישיון תנאי המגביל את אחוזי העסקת מקורבי משפחה.
בעקבות פרסומים על קליטת 100 עובדים בעלי קרבה משפחתית בחברה נוסף על אחוז גבוה של קרובי משפחה המועסקים בה, חלקם אף ביחסי כפיפות, פנתה היום (יום א') התנועה לאיכות השלטון למנהל רשות החברות וחברת החשמל.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי העסקת קרובים פוגעת בחובת הנאמנות של החברה כלפי הציבור ובשוויון הזדמנויות של הציבור בהעסקתם לעבודה. משכך, מאמינה התנועה שיש לצמצם בצורה המיטבית את אחוז העסקת קרובי המשפחה ואת יחסי הכפיפות בין קרובי משפחה בחברות ממשלתיות, ולפעול ביד קשה כלפי מעסיקים אשר ניצלו לכאורה מנגנון פיקוח רופף והעסיקו קרובי משפחה שלא כדין.
נוכח האמור, עולה כי בחברת החשמל חברת החשמל פועלת בניגוד לתקנות ועל כן פנתה התנועה למנהל רשות החברות ולחברת החשמל בבקשה לדעת האם וכיצד יפעלו על מנת להבטיח פיקוח יעיל ומבוקר על מערכת ההעסקה של חברת החשמל ותיקון הליקויים, ככל שהדבר יידרש; האם רשות החברות הממשלתיות תפעל בדומה לשיטה שבה נקט משרד מבקר המדינה כדי לאתר חריגות דומות גם בחברות ממשלתיות נוספות.
זאת ועוד התנועה לאיכות השלטון מבקשת להוסיף ברישיון של חברת החשמל, תנאי המגביל את אחוזי העסקת קרובי משפחה בהתאם לסמכות המוקנית לפי חוק משק החשמל.
התנועה סבורה כי ראוי להתחיל בטיפול ממוקד דווקא בחברה ממשלתית גדולה ומרכזית זו, עליה הציבור נסמך באופן יומיומי, וזאת למען יראו וייראו גם ביתר החברות הממשלתיות. בהמשך כמובן ניתן יהיה ליישם דרכי פעולה דומים בחברות ממשלתיות נוספות.