איכות השלטון בדרישה להסרת חסינותה של חה"כ קירשנבאום ופיטוריה מכהונתה כסגנית שר הפנים

איכות השלטון בדרישה להסרת חסינותה של חה"כ קירשנבאום ופיטוריה מכהונתה כסגנית שר הפנים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') ליועמ"ש בדרישה להסרת חסינותה של חה"כ קירשנבאום כדי להקנות למשטרה את מלא הכלים למיצוי חקירתה. במקביל פנתה התנועה גם לראש הממשלה ושר הפנים בקריאה לפיטוריה במסגרת חוק יסוד הממשלה: נבחר ציבור שאינו יכו להישיר מבט אל הציבור ולומר כך עשיתי, מאבד את אמינותו בעיני הציבור.
בעקבות הודעתה של ח"כ קירשנבאום לפיה החליטה לפרוש מהחיים הפוליטיים ולבחור בזכות השתיקה בחקירה המתנהלת כנגדה בימים אלו פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, לראש הממשלה, לשר הפנים ולח"כ קירשנבאום.
לחברת הכנסת קירשנבאום פנתה התנועה בבקשה להגיש את התפטרותה: "משעה שהבהרת כי אין בכוונתך להמשיך בחיים הציבוריים מהטעם של שמירה על זכות השתיקה – מן הראוי כי תגישי התפטרותך מכנסת ישראל, בדיוק מאותם הטעמים: "נבחר ציבור שאינו יכול להישיר מבט אל הציבור ולומר כך עשיתי, מאבד את אמינותו בעיני הציבור ואינו יכול עוד לשרתו, ועל כן אין מקום להמשך כהונתך כחברת כנסת. בבחירתך בזכות השתיקה, הנך פוטרת עצמך מהצורך לתת דין וחשבון לציבור עבור מעשיך בפעילותה הציבורית, ובכך את פוגעת קשות באמון הציבור בשלטון ובמשרתיו."
בפנייה ליועמ"ש, התנועה לאיכות השלטון דורשת כי ככל שחה"כ קירשנבאום לא תגיש התפטרותה בימים הקרובים מכהונתה כחברת כנסת, ראוי כי ימצא סמכותו על פי חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם – אם באמצעות פניה אל בית המשפט העליון ואם באמצעות פניה אל ועדת הכנסת, וזאת על מנת שהחסינות המוקנית לה מפני חיפוש, האזנת סתר ומעצר, תוסר.
התנועה פנתה גם אל ראש הממשלה ושר הפנים בקריאה לפטר את קירשנבאום מתפקידה כסגנית שר הפנים לפי חוק יסוד הממשלה: "נבחר ציבור שאינו יכול להישיר מבט אל הציבור ולומר כך עשיתי, מאבד את אמינותו בעיני הציבור ואינו יכול עוד לשרתו, ועל כן אין מקום להמשך כהונתו כשר או סגן שר בממשלה. בבחירתה בזכות השתיקה, פטרה עצמה מהצורך לתת דין וחשבון לציבור עבור מעשיה בפעילותה הציבורית ובכך פגעה באמון הציבור ברשויות השלטון ובנבחריו."
לעמדת התנועה, מן הראוי להקנות למשטרה את מלוא הכלים בכדי למצות את החקירה עד תום, ומעבר לכך, אין סיבה נראית לעין להקנות לחה"כ קירשנבאום את יתרונות החסינות מהם נהנים נבחרי ציבור מכהנים. זאת מכיוון שבחרה לשמור על זכות השתיקה במקביל לכהונתה במשרה ציבורית, החלטה שיש בה טעם לפגם ועלולה לפגוע קשות באמון הציבור, וכן מכיוון שהצהירה על פרישה מהחיים הפוליטיים.