צו הגנה לרפי רותם

צו הגנה לרפי רותם

התנועה לאיכות השלטון מברכת את מבקר המדינה, יוסף שפירא בעקבות מתן צו ההגנה לרפי רותם וההכרה בו כחושף שחיתות ברשות המיסים והנחיית המבקר לבדוק טענותיו של רותם
לאחר שנים רבות בהן נתקל מר רותם בחומה בצורה כל אימת שניסה להעלות טענותיו על מול גורמי הבדיקה הרלוונטיים, שנים בהן איבד את פרנסתו, בריאותו הידרדרה, ואף הגיע לפת לחם, התנועה שמחה כי נדמה וסיפורו העגום של מר רותם נכנס אל הישורת האחרונה ואנו עומדים בפני סוף המסתמן כסוף טוב בהחלט.
התנועה למען איכות השלטון בישראל מברכת את משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור, את החוקרים ואנשי המשרד, וכן את כבודו, אשר עשו ללא לאות, ובשיתוף פעולה עם עמיתנו עו"ד חי בר-אל, ואשר הביאו לסיומה החלקי אך המוצלח של הפרשה, בדרך שאנו מקווים כי תיטיב עם מר רותם ותוכל להביא לחושף השחיתות מעט מזור לאחר למעלה מעשור של מאבק עיקש- כה לחי!
עוד מברכת התנועה על הכרזתו של מבקר המדינה, אשר בעינינו חשובה לא פחות, כי "על פי הנחייתי, תיבדקנה מספר טענות שהועלו על ידי רותם, בעניינים המצויים בסמכות מבקר המדינה, ולכך תינתן התייחסות נפרדת".
לבדיקות טענותיו של רותם, מעבר לבחינה החשובה ביותר, כשלעצמה, של בדיקת טענות קשות ביותר הנוגעות לפרשיות של שחיתות והתנהלות פלילית של גורמים בכירים ביותר ברשות ממשלתית, ישנה חשיבות נוספת- והיא השבת אמונו של הציבור ברשויות הציבוריות ובגורמי החקירה והאכיפה האמונים עליהן.
רפי רותם הפך במרוצת השנים לסמל של מאבקו של העובד היחיד אל מול המערכת הדורסנית והמושחתת, השורק במשרוקית והמתריע בשער. לצד העובדה כי סיפורו ומאבקו תרמו תרומה משמעותית להעלאת המודעות הציבורית לנושא חושפי השחיתות וההגנה עליהם.
העדר הבחינה של טענותיו עד כה יצרו בקרב הציבור תחושה קשה מאוד של התעלמות המערכת מזה אשר העז לעמוד מולה, של טיוח וטאטוא טענותיו אל מתחת לשטיח- ובעיקר כאוזלת ידם של הגורמים הרלוונטיים לבחון את טענותיו.
אנו תקווה כי לאחר שנים רבות בהן נלחם מר רותם מבלי שאמר נואש, אנו חוזים כעת בתחילת סופה של תקופה ארוכה וכאובה למר רותם ולציבור עצמו. התנועה למען איכות השלטון מבקשת לחזק את ידיהם של מבקר המדינה ואנשי משרדו, ולהזכיר כי בכל שנדרש נמשיך לעמוד לצדם של לוחמי השחיתות ואנשי רשויות אכיפת החוק המסייעים להם בפועלם.