קריאה לראשי המפלגות לפרסם את מצע הבחירות

קריאה לראשי המפלגות לפרסם את מצע הבחירות

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראשי המפלגות בקריאה לפרסם בהקדם מצע, אשר ישקף נאמנה את עמדות מפלגותיהם. כחלק מן הפנייה, מציעה התנועה עקרונות אשר ראויים להיכלל במצע
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראשי המפלגות בקריאה לפרסם בהקדם מצע, אשר ישקף נאמנה את עמדות מפלגותיהם, באופן שבו אזרחי המדינה יוכלו לשקול בצורה מעמיקה את הצבעתם ביום הבחירות.
התנועה מדגישה בפנייה לראשי המפלכות כי המצע הינו כלי בעל ערך דמוקרטי רב מעלה משעה שהוא מעשיר את שוק הדעות ומאפשר בחירה מושכלת ועניינית כמו גם יצירת מסגרת אידאולוגית שבגזרתה פועלת המפלגה. למרות חשיבותו הרבה של המצע, ישנן מפלגות הנמנעות מלפרסם, יש כאלה המפרסמות מצע, אשר אינו מפורט דיו ולא מאפשר להבין את כוונות ועמדות המפלגה או שהן מפרסמות מצע רק בסמוך מאוד ליום הבחירות עצמו.
התנועה מפרטת עקרונות שראויים להיכלל במצע של כל מפלגה:
– התחייבות להימנע ממתן אפשרות למי שהורשע בעבירות, אשר יש עימן קלון, לשוב ולהיבחר לכנסת וכן הימנעות מישיבה בממשלה בה מכהנים מי שהורשעו כאמור.
– התחייבות לפעול לעדכון קוד האתי של חברי הכנסת ולעיגונו של קוד אתי, אשר יחייב את חברי הממשלה לפעול תחת נורמות התנהגות אתיות ומוסריות.
– התחייבות להוסיף ולפעול למען פירוקם של המונופולים השולטים במשק הישראלי, ולקדם את התחרות באופן אשר יתמודד עם יוקר המחיה והנטל הכלכלי הכבד המוטל על אזרחי המדינה.
– התחייבות להגן על קופת הציבור מפני חלוקת כספים, בלתי עניינית, בלתי תקינה ובלתי שקופה, באופן הפותח פתח ומעודד שחיתות וכן הידוק הפיקוח על העברת כספים ועל השימוש בהם להבטחת הגשמת ייעודם. התחייבות לפעול למען שקיפותו תקציב המדינה, אשר גלוי רק למתי מעטים, ולפעול למען הנגשתו לכלל הציבור.
– התחייבות להגן על הנכסים הציבוריים ועל אוצרות הטבע ובפרט מאגרי הגז הטבעי, המצויים בשליטתם של בעלי הון, אשר נוהגים במשאבים אלה כבשלהם, ולפעול להשאתו של האינטרס הציבורי במשאבים אלה.
התנועה מדגישה שעקרונות אלו ראויים להיות חלק מסדר היום הציבורי ולהיכלל במצע של כל מפלגה לכשיתפרסם.