איכות השלטון לממונה על ההגבלים העסקיים: יש לקיים את הליך השימוע לחברת דלק ונובל אנרג'י בטרם ההכרזה על הסדר כובל

איכות השלטון לממונה על ההגבלים העסקיים: יש לקיים את הליך השימוע לחברת דלק ונובל אנרג'י בטרם ההכרזה על הסדר כובל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בקריאה לקיים את הליך השימוע לחברת דלק ונובל אנרג'י בטרם ההכרזה על הסדר כובל.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בקריאה לקיים את הליך השימוע לחברת דלק ונובל אנרג'י בטרם ההכרזה על הסדר כובל. התנועה פנתה לגילה לאחר הודעת הרשות להגבלים עסקיים כי היא שוקלת מחדש את האפשרות לקבוע כי שכניסת החברות ל"לוויתן" הינה בגדר הסדר כובל שלא קיבל את אישור בית הדין. הרשות ציינה כי בטרם ההכרעה, תבצע הליך שימוע לחברות שאמור להתקיים בימים אלו.
התנועה מבקשת כי במהלך הליך השימוע האמור, יועברו לעיונה כלל המסמכים שיוגשו על ידי הצדדים. לאחר העיון במסמכים, בכוונתה לשקול לבקש פגישה עם הממונה על מנת להציג את עמדותיה בנושא, וזאת בטרם תגבש הרשות החלטה סופית בעניין.
התנועה לאיכות השלטון מחזקת את ידיו של הממונה על ההגבלים העסקיים לקראת הליך השימוע הקרב. ומדגישה כי החלטתו שלא להגיש את הצו המוסכם לאישור בית הדין הינה החלטה אמיצה והיסטורית. יחד עם זאת, אין לשכוח כי היא אך בגדר צעד ראשוני, בדרך ארוכה ומפרכת, עד לפירוק מונופול הגז בישראל והבטחת תחרותיות בשוק משמעותי זה. התנועה מבקשת מהממונה על ההגבלים העסקיים לזכור במסגרת הליך זה את הציבור הישראלי שהוא נאמנו ואת האינטרסים של המדינה, של המשק ושל החברה.
התנועה מוסיפה כי, חובת הממונה איננה להגיע לתוצאה הראויה ותו לא. אופן ניהול ההליך חשוב אף הוא. נוכח ההשפעה הדרמטית של תוצאות ההליך על הציבור בכללותו, קוראת התנועה לרשות לנהל את הליך השימוע בצורה שקופה וגלויה ככל האפשר. שכן לציבור הישראלי הזכות, והחובה, להיות מעורב בסוגיה עקרונית זו, בעלת ההשפעות הנרחבות על פניהם העתידיות של המשק הישראלי, החברה, איכות הסביבה והתקינות השלטונית.
התנועה קוראת לממונה על ההגבלים העסקיים להגיע להכרעה אשר תוביל לתחרות אפקטיבית בענף הגז הטבעי. ומדגישה לפניו כי יש לזכור – שעסקינן במי שהפרו את החוק בצורה גלויה ומזלזלת, תוך קיום הסדר כובל אשר יצר מונופול גז אימתני. במצב דברים זה, יש לפעול ללא פשרות ולאכוף את הדין על החברות המפרות, למען רווחתם של כלל תושבי המדינה.