משרד האוצר אינו מעביר את דוח הביקורת הסופי אודות רשת החינוך המעיין התורני כנדרש לפי חוק חופש המידע

משרד האוצר אינו מעביר את דוח הביקורת הסופי אודות רשת החינוך המעיין התורני כנדרש לפי חוק חופש המידע

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לממונה על חופש המידע בדרישה להעביר לידה את דו"ח הביקורת הסופי אודות הנהלת רשת החינוך "המעין התורני". זאת לאחר שחלף הזמן הקבוע בחוק להעברתו.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לממונה על חוק חופש המידע במשרד האוצר, אנט קליימן בהמשך לתשובת משרד האוצר ממנה עולה כי דו"ח הביקורת הסופי שהכין רו"ח קובי גינזברג על אודות התנהלות רשת החינוך "מעיין החינוך התורני", העומד במוקד יועבר לידי התנועה בתוך 45 ימים.
והנה, 45 הימים חלפו, ודו"ח הביקורת טרם הועבר. התנועה מדגישה בפני משרד האוצר כי התנהלות תמוהה זו מעלה שאלות קשות ביותר, ובכל הזהירות הנדרשת, לא ניתן להסבירה אלא בשקילת שיקולים שאינם מן העניין.
משרד האוצר חרג חריגה ברורה וגסה מסד הזמנים הקבוע בחוק חופש המידע. התנועה פנתה לראשונה בחודש יוני 2014 בבקשה לקבל את דו"ח הביקורת האמור. רק בחלוף 3 חודשים, זמן רב מעבר ל-30 הימים הקבועים בחוק, פנה משרד האוצר לצד לרשת החינוך לשם קבלת עמדתו.
חרף העובדה שהחוק קוצב 66 ימים בלבד בנסיבות מעין אלו (במיוחד כשתם פרק הזמן המוקנה למשרד האוצר), ממועד זה חלפו כבר 136 ימים (!), וטרם זכתה התנועה לקבל את המידע. זאת, כשהמידע המבוקש שייך כולו לציבור ומוחזק על ידי משרד האוצר כנאמן גרידא.
הן המועדים הקבועים בחוק, הן המועדים שהתחייבתם לגביהם והן כלל המועדים הסבירים עברו חלפו להם זה מכבר, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום.
נוכח האמור, דורשת התנועה לאיכות השלטון ממשרד האוצר להעביר את דו"ח הביקורת המבוקש לאלתר, ולא יאוחר מיום א', 01.02.2015. באם לא יועבר המידע המבוקש עד מועד זה, תיאלץ התנועה לשקול את המשך צעדיה המשפטיים.