פנייה ליו"ר רשות לניירות ערך לבדיקת החלטת דירקטוריון חברת מגדל אחזקות ולקבלת הפרוטוקולים של ישיבת הדירקטוריון בה התקבלה

פנייה ליו"ר רשות לניירות ערך לבדיקת החלטת דירקטוריון חברת מגדל אחזקות ולקבלת הפרוטוקולים של ישיבת הדירקטוריון בה התקבלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר ראשות ניירות ערך בקריאה לבחון את החלטת דירקטוריון חברת מגדל אחזקות בע"מ בדבר מינויו של פרופ' עודד שריג לתפקיד יו"ר החברה. במידה שיימצא שהחלטת הדירקטורים לא עומדת בקנה אחד עם טובת החברה כנדרש, על יו"ר הרשות להפעיל סמכויותיו בהתאם לחוק.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר בקריאה לבחון את תקינות התנהלותם של חברי הדירקטוריון "מגדל אחזקות" שהיו מעורבים בקבלת ההחלטה למנות את פרופ' עודד שריג לתפקיד יו"ר החברה. לעמדת התנועה, מהחלטה זו עלול להתעורר חשש שמינויו נעשה שלא לטובת החברה, זאת משום שמינויו נעדר משמעות מעשית מבחינת החברה, עקב האיסור המוטל עליו בנוגע לטיפול בענייני "מגדל ביטוח" עד לחודש אוגוסט 2016.
התנועה מציינת בפני פרופ' האוזר כי עולות תהיות רבות בנוגע לטיב שיקול דעתם של חברי הדירקטוריון בהחלטה על מינויו של פרופ' עודד שריג לתפקיד על הדירקטורים לפעול בתום לב לטובת החברה ועליהם מוטלת חובת זהירות כנושאי משרה בחברה
זאת ועוד, מינוי פרופ' עודד שריג לתפקיד יו"ר "מגדל אחזקות" מהווה ניצול לרעה של מבנה האחזקות, שכן בזמן ש"חברת מגדל" הפרטית מחזיקה ברישיון מבטחת ולכן כפופה לפיקוחה של הגברת דורית סלינגר, הרי ש"מגדל אחזקות" הציבורית איננה מחזיקה ברישיון עצמו, היא שולטת על חברה המחזיקה בו ונהנית מהכנסותיה. באופן זה, קיים חשש כי נעשה שימוש לרעה מצד מר שלמה אליהו המנסה לחמוק מפיקוחה של הגברת דורית סלינגר, באמצעות מינוי פרופ' עודד שריג בחברה שלא נמצאת בתחום פיקוחה הישיר.
נוכח דברים אלה, נראה שמינויו של פרופ' עודד שריג ליו"ר "מגדל אחזקות" בזמן זה ולאחר השתלשלות האירועים, בהן התנגדה הגב' סלינגר למינוי פרופ' שריד לתפקיד בחברת מגדל ביטוח ובחברת אליהו, נתפס כהתרסה של מר שלמה אליהו, נגד הרגולטור. זאת בשל העובדה כי "מגדל אחזקות" היא חברת אחזקות ציבורית ישראלית, המוחזקת על ידי חברת אליהו ואשר תחת החזקותיה נמצאות חברות רבות אשר פועלות בתחום הביטוח והשירותים הפיננסיים ובראשם חברת מגדל ביטוח.
לעמדת התנועה, ראוי כי יושב ראש הרשות לניירות ערך ייבחן את תקינות התנהלותם של חברי הדירקטוריון "מגדל אחזקות" שהיו מעורבים בקבלת ההחלטה. לשם כך, על יושב ראש הרשות לניירות ערך לדרוש לקבל לידיו את הפרוטוקולים של ישיבת הדירקטוריון בה התקבלה ההחלטה על מינויו של פרופ' עודד שריג.