קריאה ליועמ"ש לפתוח בחקירה כנגד חברי הכנסת החשודים במעורבות בפרשת השחיתות

קריאה ליועמ"ש לפתוח בחקירה כנגד חברי הכנסת החשודים במעורבות בפרשת השחיתות

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לפתוח בחקירה הנגד חברי הכנסת החשודים במעורבות בפרשת השחיתות ללא כל תכתיבים חיצוניים, התחשבות בגורמים חיצוניים ושיקולים זרים
בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת כי קיים חשד כי ארבעה חברי כנסת מכהנים העבירו כספי ציבור למקורביהם. מאותם פרסומים עולה, כי לאחר קיום התייעצויות בנושא, בין היתר עם גורמים במשרד המשפטים, הוחלט כי יידחה זימונם לחקירה של הארבעה עד לאחר קיומן של הבחירות לכנסת ה-20.
לעמדת התנועה, ככל שהחלטה מעין זו אכן התקבלה על היועמ"ש להורות באופן מיידי על קיומה של החקירה במועד, ללא כל תכתיבים חיצוניים, התחשבות בגורמים חיצוניים ושיקולים זרים ותוך הקפדה על שמירה על נורמות ההליך הפלילי.
מצב בו מרחפת עננת חשדות כבדה מעל 120 חברי כנסת מכהנים, אשר רבים מהם עומדים לבחירה מחודשת בעוד מספר שבועות, הוא בבחינת בלתי נסבל, ומהווה פגיעה חמורה ביותר באמונו של הציבור בנבחריו, ועל אחת כמה וכמה לנוכח הבחירות המתקרבות ותחושת המיאוס השוררת כיום בציבור בעקבות התפרסמות הפרשיות האחרונות.
ככל שישנם חשדות מוצקים אשר נבחנו ואשר בגינם הוחלט לזמן חשודים לחקירה- הרי שמוטב וחשדות אלו ייבדקו כעת ובמהירות האפשרית, מאשר המצב בו יעמדו נבחרי ציבור יום לאחר הבחירות בפני חקירה אשר תמנע מהם למלא תפקידם כראוי, ואשר ללא ספק תוביל לתחושה קשה מאוד בקרב ציבור הבוחרים.
דחייה בחקירה אשר השיקולים הנוגעים לה אינם ממן העניין תפגע פגיעה חמורה בתכליות ההליך הפלילי, תאפשר בוודאי שיבוש הליכי חקירה על ידי אותם נחקרים עתידיים, ועלול לגרום נזק חמור ביותר למה שמסתמן כחקירת אחת מפרשות השחיתות הגדולות אשר ידעה מדינת ישראל, ואשר בכל יום מסתעפת היא ומתגלים בה גילויים חדשים- הסתעפות אשר מן הסתם תיעצר במידה ותושהה המשך החקירה.
ולכן, נוכח הפגיעה הקשה בחברי הכנסת המכהנים ובמוסד הכנסת באשר עננת חשדות מרחפת כעת מעל נבחריו; נוכח הפגיעה הקשה באמונו של הציבור בנבחריו, וביכולתו לממש את זכותו הדמוקרטית להצביע בבחירות הקרובות לנבחרים נקיי כפיים; וכן נוכח החשש הכבד לפגיעה חמורה בהליכי החקירה המסועפים בפרשה מורכבת זו ובתכליות ההליך הפלילי כלל- קוראת התנועה ליועמ"ש להורות למשטרת ישראל לזמן את החשודים הרלוונטיים לחקירה בהקדם המיידי, בכדי לקדם את הוצאת הצדק לאור, ומבלי לשקול שיקולים זרים אשר אינם ממן העניין.