פנייה ליואל חסון וראשי המחנה הציוני בקריאה לחשוף את רשימת לקוחותיו

פנייה ליואל חסון וראשי המחנה הציוני בקריאה לחשוף את רשימת לקוחותיו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') ליואל חסון וראשי המחנה הציוני בקריאה לחשוף את רשימת הלקוחות עמם עבד בשנתיים האחרונות במסגרת חברת "הקבינט" אותה הקים ובה פעל.
רקע
במהלך השנים בהן לא כיהן חסון כחבר כנסת, הקים ופעל במסגרת חברה בשם "הקבינט", יחד עם השדלן צח בורוביץ. מטרת החברה היא ייעוץ והכשרת לקוחות להופעות והתנהלות מול הכנסת, נבחרי הציבור המכהנים בה כמו גם בפני נבחרי ציבור ונושאי תפקידים במשרדי הממשלה. כמו כן, בהתאם לרשימת המועמדים של המחנה הציוני, שובץ חסון למקום 16 ברשימה.
על אף העובדה כי אין מדובר בפעילות שדלנית הנופלת לגדרי הוראות חוק הכנסת, משעה שלא נערכה במסדרונות המשכן, הרי שיש בעבודה זו ממשק הדוק עם גורמים שונים המבקשים לפעול בעבר וייתכן שאף בהווה ובעתיד- מול רשויות השלטון ונבחרי הציבור.
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליואל חסון והבהירה כי ככל שיבחר לכהן כחבר כנסת, ישנה אפשרות סבירה בה עלול למצוא עצמו, בתפקידו החדש- מול לקוחותיו לשעבר. הדבר עלול להוביל להימצאות במצב של ניגוד עניינים ובוודאי הדבר אינו תורם לאמון הציבור בנבחריו.
על אף העובדה כי לא חלה על חסון כל חובה חוקית לחשוף את לקוחות החברה, הרי שההחלטה שלא לחשוף את מי שבמסגרת עסקיו הפרטיים הדריך כיצד להגיע אל ולהתנהל מול מקבלי ההחלטות- הינה החלטה עגומה המותירה טעם לפגם בכל הנוגע לטוהר המידות המצופה ממועמד לכנסת ישראל ותחושה כי כביכול יש מה להסתיר.
עו"ד מיקה שיינוק קרטן, מתנהלת תחום החקיקה בתנועה לאיכות השלטון: " הציפייה של הבוחרים לטוהר מידות מצד המועמדים צריכה להיות מתורגמת למעשים בשטח. יש מקום לפרסם את רשימת האנשים והגופים מולם עבד מר חסון בכדי שהציבור ידע בעתיד מתי עליו להימנע ממצבים פסולים של ניגוד עניינים. רק כך ניתן לשפר ולקדם את אמון הציבור בנבחריו ולהצמיח נורמות התנהלות ראויות."