איכות השלטון לראש הממשלה בקריאה לפרסם מצע העוסק בנושאים העומדים על סדר יומה של מדינת ישראל

איכות השלטון לראש הממשלה בקריאה לפרסם מצע העוסק בנושאים העומדים על סדר יומה של מדינת ישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, יו"ר מרכז הליכוד, חה"כ דני דנון ומר גדי אריאלי, מנכ"ל מפלגת הליכוד בקריאה לפרסם לציבור הרחב את מצע המפלגה בשל החשיבות הדמוקרטית.
לאור פרסום של העיתונאית והבלוגרית טל שניידר נודע לתנועה, כי מפלגת הליכוד נמנעת מלפרסם מצע עדכני ובו מפורטת התכנית הכלכלית, וזאת בתואנה כי "המצע ישמש כלי לתקשורת הישראלית לנגח אותי באופן אישי".
מצע של מפלגה אשר מפורסם ועומד לביקורת הציבור הוא בעל חשיבות דמוקרטית רבה. הוא אכן משמש ככלי, ושלא כפי שנטען ע"י מר נתניהו- בהתאם לפרסומים שצוינו לעיל, יש לו משמעות רבה יותר מאשר כלי ניגוח.
מצע בחירות הינו כלי דמוקרטי רם במעלה. מצע הבחירות מהווה את "כרטיס הביקור" של המפלגה עבור ציבור המצביעים, ובו מפרטת המפלגת את משנתה, את עמדותיה בנושאים שונים, סדר העדיפויות שלה והנושאים העומדים על סדר יומה של המפלגה. לצד שידורי התעמולה המבדרים, הציניים והיצירתיים שכל מפלגה מפיצה לקראת מערכתה הבחירות, המצע מהווה מסמך רציני ויסודי העומד לרשות הבוחר, בכדי שיוכל להעמיק, להבין ולבקר את עמדותיה של כל מפלגה.
התחמקות מפרסום מצע, מחשש כי ישמש "ככלי ניגוח", הינה התנהגות המשדרת חוסר הערכה וזלזול בציבור הבוחרים כמו גם חוסר יכולת להתמודד עם ביקורת הציבור. כמפלגת שלטון המבקשת לשוב ולזכות באמון הציבור וכמועמד לראשות הממשלה, מן הראוי כי עמדת המפלגה בנושאים שונים כגון הנושאים הכלכליים תעמודנה לעיני הציבור. למרות, ואף על מנת, שיוכל לבקרה ו"לנגחה". לציבור מגיע לדעת את עמדות מפלגת הליכוד בנושאים החשובים באמת, להעלות שאלות וביקורות אודותיהן, וכך לגבש את עמדתו הפוליטית.
העובדה כי מפלגת הליכוד היא כיום מפלגת השלטון אינה מוציאה או מאיינת הצורך במצע בכלל, על אחת כמה וכמה מצע כלכלי- משעה שהן משרד הכלכלה והן משרד האוצר לא נוהלו בקדנציה האחרונה על ידי שרים ממפלגת הליכוד.
בסרטון התעמולה שפרסם הליכוד, הצהיר מר נתניהו מפורשות כי "אנחנו עוסקים בדברים החשובים… מי יצמיח את הכלכלה שלנו…", וזאת לעומת פרשיות אשר "מסיטות את תשומת הלב מהדברים החשובים באמת". אם כך, כדי שהציבור ידע ויבין מה עומד מאחורי הצהרה זו, מן הראוי כי מפלגת הליכוד תפרסם מצע העוסק בנושאים העומדים על סדר יומה של מדינת ישראל.