איכות השלטון בקריאה שלא לאשר מתן פיצויים מוגדלים ליו"ר דירקטוריון "דואר ישראל" היוצא, ששי שילה

איכות השלטון בקריאה שלא לאשר מתן פיצויים מוגדלים ליו"ר דירקטוריון "דואר ישראל" היוצא, ששי שילה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לדירקטוריון דואר ישראל בקריאה לבטל בישיבת הדירקטוריון הקרובה את החלטתה הקודמת להעניק תנאי פרישה מוגדלים של כ-200% ומענק הצטיינות למר ששי שילה, יו"ר דירקטוריון הדואר היוצא, ולהסיר את הדיון בהחלטה זו מסדר יומה של האסיפה הכללית של "דואר ישראל", לאור מצבה הנוכחי החמור של החברה.
רקע
במהלך חודש נובמבר פורסם בתקשורת כי דירקטוריון הדואר אישר להעביר למר שילה פיצויים מוגדלים ומענק הצטיינות, והעביר אל רשות החברות הממשלתיות בקשה לאשר החלטה זו. נוכח הפרסומים, פנתה התנועה אל מנהל רשות החברות הממשלתיות, שר האוצר ושר התקשורת, בקריאה שלא לאשר את המענק האמור. זאת, נוכח העובדה שחברת דואר ישראל נמצאת במשבר כספי עמוק, הידרדרות מתמשכת ברווחיות, נזילות כספית ואיתנות פיננסית – עד כדי סכנת קיום ממשית, ועוד ליקויים נוספים עליהם הצביע מבקר המדינה בדוח שהוציא אשתקד.
התנועה הבהירה כי פיצויים מוגדלים אמורים להיות מוענקים רק בנסיבות המצדיקות זאת, ותוך התחשבות במצב החברה. ככל שדירקטוריון הדואר לא יצביע על הישגים יוצאי דופן של מר שילה, אין כל סיבה לאשר את הבקשה ולהעניק לאחרון, למעשה, גמול על היעדר הישגיו בחברה.
ביום 4.2.2015 השיב משנה למנהל הרשות לחברות ממשלתיות, מאיר שמרה כי על סדר יומה של ישיבת הדירקטוריון הקרובה מצויה ההחלטה האם להסיר את בקשת מענק הפרישה המוגדל מסדר היום של האסיפה הכללית, אשר ההחלטה בדבר המענק מחייבת את אישורה – התנועה מברכת על החלטת הדירקטוריון לדון בנושא בשנית.
לעמדת התנועה מן הראוי כי דירקטוריון הדואר יבטל את החלטתו הקודמת בעניין מענק הפרישה המוגדל ויסיר את הדיון בבקשת אישור ההחלטה מסדר יומה של האסיפה הכללית. "דואר ישראל" הינה חברה ממשלתית אשר נכסיה וכספיה שייכים לציבור, ובהתחשב במצבה של החברה כיום, והביקורת הקשה על תקופת ניהולו של מר שילה, אין רואה התנועה כל צידוק סביר להענקת פיצוי מוגדל ו/או מענק הצטיינות.