היערכות משטרת ישראל לקראת הבחירות לכנסת ה-20

היערכות משטרת ישראל לקראת הבחירות לכנסת ה-20

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בנוגע לשמירת טוהר הבחירות במערכת הבחירות הקרובה, המשטרה פרסמה הודעה בנוגע לתהליך היערכותם של כלל הדרגים
ביום ה-29/010/15, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשטרת ישראל, על מנת שביום הבחירות לכנסת ה-20 תקפיד על שמירת טוהר הבחירות. על פי הנחית היועמ"ש, על משטרת ישראל ליצור מנגנון אחיד ויעיל לטיפול בתלונות נגד מועמדים ואחרים העוברים על הוראות דיני הבחירות, ולהקים צוותי חקירה שעברו הכשרה בנושא הבחירות, שיפוקחו על-ידי צוות ארצי שימנה ראש האגף לחקירות ולמודיעין.
בעקבות הפניה, משטרת ישראל הודיעה כי היא מייחסת חשיבות עליונה לקיום מערכת בחירות תקינה, המהווה בסיס לשמירתה של המדינה כמדינה דמוקרטית ולקיון שלטון חוק יציב. לקראת מערכת הבחירות הקרובה, המשטרה נערכת בכלל ההיבטים המבצעיים והחקירתיים בכל הדרגים. במסגרת ההיערכות, הופצו הנחיות בתחומי החקירות והתביעות, מונו צוותי חקירה ייעודיים בכל תחנה במחוזות המשטרה, ואף מונה צוות חקירה ייעודי ברמה הארצית ביחידת להב 433 אשר יטפל במקרים המתאימים כפי שייקבע.
היערכות המשטרה לבחירות מתבצעת כבר בימים אלה, ותימשך בהתאם גם בתקופה הקרובה לבחירות, ביום הבחירות עצמו ובתקופה שלאחריו. משטרת ישראל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פרקליטות המדינה ובתיאום עם וועדת הבחירות המרכזית, על מנת להשיג את המטרה המשותפת לכלל אזרחי ישראל.