פנייה להאוזר: פעל לתיקון דיווח מטעה של חברת מגדל אחזקות

פנייה להאוזר: פעל לתיקון דיווח מטעה של חברת מגדל אחזקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר רשות ניירות ערך בקריאה לפעול לדחיית מועד האסיפה הכללית בחברת מגדל אחזקות – בה תדון ההחלטה על מינוי פרופ' שריג ליו"ר הדירקטוריון – וזאת עד לתיקון דיווח מטעה שפרסמה החברה, והבהרה כי ההחלטה טעונה הליכי אישור מיוחד נוכח היותה "עסקה חריגה"
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר בקריאה לפעול לתיקון דיווח מטעה וחסר שפרסמה חברת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסיים בע"מ, במסגרתו זומנו בעלי המניות לאסיפה כללית לשם אישור ההחלטה על מינוי פרופ' שריג ליו"ר הדירקטוריון.
ביום בו התקבלה החלטת דירקטוריון חברת מגדל אחזקות (27.1.15) למנות את פרופ' עודד שריג ליו"ר הדירקטוריון, פרסמה החברה דיווח על זימון בעלי המניות בחברה לאסיפה כללית , ובה יעמדו על סדר היום שתי החלטות: אישור המינוי של פרופ' שריג כדירקטור בחברה ואישור מינויו כיו"ר הדירקטוריון.
לעמדת התנועה, ההודעה חסרה פרטים מהותיים, בצורה שיש בה כדי להטעות את בעלי המניות מקרב הציבור; ראוי היה לפרט בהודעה מהו תפקידו ושכרו של פרופ' שריג בחברת אליהו ביטוח, וכן לציין כי ההחלטה טעונה הליכי אישור מיוחד נוכח היותה "עסקה חריגה" (ומכאן שלא ניתן לאשרה ברוב רגיל כפי שמצוין בהודעה).
התנועה מציינת בפני פרופ' האוזר כי ניתן להציע פרשנויות אחרות להוראות החוק החברות. ואולם, הפרשנות שהוצעה על ידי התנועה היא המשקפת בצורה המלאה ביותר את כוונת המחוקק והולמת את תכליות החוק החברות. זאת, שכן התנהלות הדירקטוריון בכל הנוגע להליך המינוי ונכונות החברה לאשר את המינוי באסיפה רגילה, מנוגדות בבסיסן לעקרון האישיות המשפטית הנפרדת ולתכליתו של תיקון מס' 20 לחוק החברות.
כמו כן, בהתאם לעקרונות המשפט הציבורי, מחויבת הרשות לניירות ערך לנהוג באופן שיגשים בצורה המיטבית את תפקידה על פי חוק. מקום שבו קיימות מספר פרשנויות אפשריות, מחובתה של הרשות לניירות ערך – שהיא הרגולטור האמון על שוק ההון בישראל – לנקוט בפרשנות השומרת על עניינו של ציבור המשקיעים, ולא בזו השומרת על עניינו של בעל השליטה.
על הרשות לניירות ערך לדרוש מחברת מגדל אחזקות לפרסם הודעת תיקון מלאה ומפורטת, הכוללת את כלל הפרטים המהותיים בדבר המינוי הצפוי, ולהורות לחברה לדחות את מועד האסיפה הכללית עד לפרסום הודעה מתקנת. התנועה סבורה כי פרסום הפרטים המלאים ישפוך אור על מהותה האמיתית של העסקה, ויחזק את הסברה כי לפנינו עסקה חריגה המחייבת נקיטה בהליכי אישור מיוחדים.