פנייה למוסדיים לעצירת הליך מינויו של פרופ' שריג ליו"ר דירקטוריון ולדירקטור בחברת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסיים בע"מ

פנייה למוסדיים לעצירת הליך מינויו של פרופ' שריג ליו"ר דירקטוריון ולדירקטור בחברת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסיים בע"מ

לקראת כינוס האסיפה הכללית המיוחדת שעתידה להתקיים מחר, התנועה לאיכות השלטון פנתה בקריאה דרמטית אל כלל הגופים המוסדיים המחזיקים בניירות ערך של חברת מגדל אחזקות: מלאו את חובתכם כנאמנים על כספי הציבור, ופעלו על מנת לעצור את המינוי, המנוגד לטובת החברה.
התנועה פנתה במכתב לכ-100 גופים מוסדיים – ובכללם למנכ"ל פסגות, הפניקס, אלטשולר-שחם, כלל ביטוח, מיטב דש, עמיתים, הראל, ומנורה מבטחים – בקריאה לפעול על מנת לעצור את מינויו של פרופ' שריג לתפקיד דירקטור ויו"ר הדירקטוריון בחברת מגדל אחזקות.
להשקפת התנועה, המינוי הוא בניגוד מובהק לטובת החברה, ועתיד לפגוע בציבור המשקיעים. זאת, מאחר וחברת מגדל אחזקות הודיעה כי פרופ' שריג יהיה מנוע ממעורבות וטיפול בענייני הגופים המוסדיים בקבוצה עד לאמצע שנת 2016. משכך, לא ברור כיצד מינויו של אדם – המנוע מלעסוק בנכסים עיקריים ומרכזיים של החברה – לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון, יקדם את טובת החברה. כמו כן, חברת מגדל אחזקות הודיעה כי שכרו של פרופ' שריג ישולם על ידי חברת אליהו חברה לביטוח בע"מ, ולא על ידי חברת מגדל אחזקות. במצב דברים זה, ספק רב אם יוכל פרופ' שריג למלא את חובתו לפעול ולשקול את טובת חברת מגדל אחזקות בלבד, ולהפעיל שיקול דעת עצמאי ובלתי תלוי בחברה שמממנת הלכה למעשה את שכרו – הלא היא חברת אליהו ביטוח.
דברים אלו מקבלים בעייתיות מיוחדת, נוכח העובדה שחברת מגדל אחזקות מתעתדת לאשר את המינוי ברוב רגיל באסיפה הכללית, ולא בהליך האישור המיוחד המתחייב על פי סעיף 275 לחוק החברות.
התנועה מציעה לנקוט במספר צעדים שיוכלו לסייע לגופים המוסדיים לעצור את מינויו של פרופ' שריג, וביניהם: לפנות בהקדם האפשרי אל הערכאה המוסמכת בבקשה לקבלת סעד הצהרתי, אשר יבהיר כי מדובר בעסקה חריגה הנדרשת לפי אישור מיוחד כקבוע בחוק; להגיש הודעת עמדה לחברת מגדל אחזקות שבה תפורט ההתנגדות למינוי; ולדרוש במהלך האסיפה הכללית הבהרות מדירקטוריון החברה לגבי היקף הפעילות בחברת מגדל אחזקות שממנה יהיה פרופ' שריג מנוע מלטפל, ומהות התפקיד שממלא בחברת אליהו ביטוח וגובה שכרו, וכן להצביע נגד אישור המינוי.
התנועה קוראת לגופים המוסדיים לפעול על מנת למצות את זכויות ציבור המשקיעים. במסגרת זו, יש לנקוט בכל האמצעים על מנת לעצור את המינוי המוצע של פרופ' שריג המנוגד להשקפתנו לטובת החברה; ולהבטיח שהליך אישור המינוי יתקיים בהתאם להוראות הדין, תוך מתן ביטוי מלא לעמדת בעלי המניות מהציבור.
עו"ד יעל קריב-טייטלבאום, התנועה לאיכות השלטון: "מינויו של פרופ' שריג לתפקיד כה משמעותי כיו"ר דיריקטוריון, בעודו מנוע מלטפל בנכסים עיקריים של החברה, מנוגד לטובת החברה ועומד בסתירה לדיני החברות. הדברים הללו חמורים במיוחד על רקע העובדה שהממונה על שוק ההון והביטוח כבר הבהירה, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, את עמדתה השלילית לגבי מינויו של פרופ' שריג לנושא משרה בקבוצת אליהו".